آفتاب

تصویب 7 لایحه موافقتنامه همکاری در مجلس

تصویب 7 لایحه موافقتنامه همکاری در مجلس

مجلس شورای اسلامی به کلیات و ماده واحده 7 لایحه موافقتنامه همکاری و کنوانسیون بین‌المللی رأی داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پنج مورد از این لوایح مربوط به بررسی‌های کمیسیون کشاورزی بود که به تصویب مجلس رسید.

لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به تشریفات و پروتکل مورخ 1996 (1375) کنوانسیون پیشگیری از آلودگی دریایی ناشی از تخلیه پسماند و سایر مواد، لایحه موافقتنامه همکاری در خصوص آب و هواشناسی دریای خزر، لایحه تصویب پروتکل حفاظت از دریای خزر در برابر آلودگی ناشی از منابع و فعالیت‌های مستقر در خشکی الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر، لایحه تصویب کنوانسیون میناماتا در مورد جیوه و لایحه تصویب اصلاحیه کنوانسیون بازل درباره کنترل انتقالات برون مرزی مواد زائد زیان بخش و دفع آنها از جمله لوایحی بودند که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیدند.

همچنین لایحه منشور سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه که به کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شده بود با 132 رأی موافق،‌ 2 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر به تصویب مجلس رسید. در این رای گیری 80 تن از نمایندگان شرکت نکردند.

بر اساس این گزارش لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل ریشه‌کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی که کمیسیون بهداشت و درمان به بررسی آن پرداخته بود با 144 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. در این رای گیری نیز 76 تن از نمایندگان شرکت نکردند.

انتهای پیام

کد N915460

وبگردی