آفتاب

گسترش فرهنگ رضوی رویکرد اصلی در برنامه‌های دهه کرامت

گسترش فرهنگ رضوی رویکرد اصلی در برنامه‌های دهه کرامت

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی از آمادگی کامل این نهاد مذهبی برای هر چه بهتر برگزار کردن برنامه‌های دهه کرامت در سال جاری خبر داد.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی از آمادگی کامل این نهاد مذهبی برای هر چه بهتر برگزار کردن برنامه‌های دهه کرامت در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی با بیان این مطلب گفت: در سال جاری سعی خواهیم کرد تا از ظرفیت‌های ایجاد شده در برنامه‌های دهه کرامت رضوی برای گسترش فرهنگ رضوی به صورت بهینه استفاده کنیم. از این رو اطلاع‌رسانی مناسب برنامه‌های دهه کرامت رضوی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تاکید بر این‌که «دهه کرامت رضوی بستر مناسبی برای زمینه سازی و گسترش شادی‌های متناسب با آموزه‌های دینی در جامعه است» بیان کرد: در سال جاری سعی کرده‌ایم با محوریت شعار سال «دولت، ملت، همدلی و هم زبانی» الگوی رفتاری اهل بیت(ع) به ‌ویژه برای نسل جوان را در سایه تبیین شخصیت علمی، اخلاقی و رفتاری عالم آل محمد (ص) و تمرکز بر شعار واحد «همدلی و همزبانی در سبک زندگی اهل بیت(ع)» ارائه کنیم.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی، استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی و رسانه‌های نوین، استفاده از هنر متعالی در ماندگاری آثار، بهره مندی از بیشترین ظرفیت‌های موجود در نقاط مختلف کشور و جهان، تنوع برنامه‌ها و همگرایی و تعامل هرچه بیشتر را از جمله راهبردهای ستاد دائمی جشن‌های میلاد رضوی در برگزاری هرچه بهتر برنامه‌ها ذکر کرد.

وی افزود: برنامه‌های دهه کرامت رضوی به دلیل ابتکارات و تجارب به کار گرفته شده، مورد توجه کارشناسان و صاحب‌نظران فرهنگی و دینی قرار گرفته است، از این رو ایام میلاد فرصت بی ‌بدیلی را برای گسترش برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی فراهم کرده است.

حسینی ادامه داد: به منظور اطلاع‌رسانی هر چه بهتر برنامه‌های حرم مطهر رضوی اقلام و بسته‌های فرهنگی از طریق اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی و معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی منتشر می‌شود.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: در خصوص اطلاع‌رسانی مناسب برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شبکه‌های سراسری تعاملات خوبی از سوی اداره کل روابط عمومی برقرار شده است.

وی تصریح کرد: هم چنین در سال جاری نظارت و ارزیابی برنامه‌های محوری دهه کرامت رضوی از سوی دبیرخانه ستاد دائمی جشن‌های دهه کرامت رضوی صورت می‌گیرد و نظرسنجی برنامه‌های محوری مصوب موسسات فرهنگی در ایام دهه کرامت از سوی ستاد دائمی جشن‌های دهه کرامت به اداره کل روابط عمومی واگذار شده است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری نمایشگاهی با موضوع رونمایی از فعالیت‌های آستان قدس رضوی در سال 1393 تا 1394 خبر داد و افزود: این نمایشگاه با حضور مسئولان کشوری و استانی همزمان با دهه کرامت رضوی در اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی رونمایی می‌شود و در آن تمامی محصولات و فعالیت‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام

کد N915454

وبگردی