آفتاب

سفر عمر البشیر به اوگاندا برای مذاکره در مورد بحران سودان جنوبی

سفر عمر البشیر به اوگاندا برای مذاکره در مورد بحران سودان جنوبی

یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه اوگاندا اعلام کرد، رئیس جمهوری سودان فردا (دوشنبه) به گروهی از رهبران منطقه‌ای در اوگاندا می‌پیوندد تا درباره درگیری‌ها در سودان جنوبی که جان 1000 تن را گرفته و صدها تن دیگر را آواره کرده، مذاکره کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "جیمز موگامه"، معاون وزارت امور خارجه اوگاندا به خبرنگاران گفت: "عمر البشیر"، رئیس جمهوری سودان به همتایان خود از اوگاندا، کنیا و اتیوپی خواهد پیوست تا درباره بحران سیاسی در سودان جنوبی مذاکره کنند.

وی افزود: عمر البشیر برای نشست سران کشورها در خصوص مسائل منطقه‌ای که در انتب، 40 کیلومتری کامپالا، پایتخت اوگاندا برگزار می‌شود، دعوت شده است. ما انتظار داریم عمر البشیر روز دوشنبه به این گروه می‌پیوندد تا درباره بحران سودان جنوبی و چگونگی پایان دادن به آن مذاکره کنند.

برخی از مقامات وارد اوگاندا شده‌اند در حالی که انتظار می‌رود البشیر روز دوشنبه وارد این کشور شرق آفریقا شوند.

موگامه گفت: سفر عمر البشیر به اوگاندا علی رغم حکم بازداشت دادگاه کیفری بین الملل در خصوص اتهامات جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت که به او وارد شده برای عمر البشیر پیامدهای دیپلماتیک نخواهد داشت. اتحادیه آفریقا درباره این موضوع موضع متفاوتی نسبت به دادگاه کیفری بین المللی دارد البته ما به این دادگاه احترام گذاشته و از آن پیروی می‌کنیم اما مجبور به بازداشت عمر البشیر نیستیم.

دادگاه کیفری بین المللی عمر البشیر را به انجام جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت در منطقه "دارفور" سودان متهم کرده است.

انتهای پیام

کد N915348

وبگردی