آفتاب

یک فعال دانشجویی: راه آل سعود راه جنایتکاران است

یک فعال دانشجویی: راه آل سعود راه جنایتکاران است

یک عضو شورای مرکزی جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی گفت: آنچه از مجموعه تحولات به‌ نظر می‌رسد این است که رژیم سعودی اگرچه نمی‌تواند دستاوردی داشته باشد، این رژیم جنگ را تا زمانی نامعلوم ادامه می‌دهد و مانند صهیونیستها دست به فاجعه انسانی می‌زند و براین اساس باید در انتظار تداوم جنایات از سوی آل‌سعود بود.

امین اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در رابطه با اوضاع کنونی یمن و عربستان اظهارکرد :جبهه مشترک وهابی – غربی با یک دستور کار صهیونیستی به یک جنگ نابرابر علیه ملت ستمدیده یمن دست زدند تا مانع جابجایی جبهه‌ای یمن شده و تحولات را در حد تغییر افراد نگه دارند. آنها سه سال گذشته توانستند با جابجایی هادی و صالح برای مدت زمانی تغییرات را بسته قرار دهند ولی امروز این کار امکان پذیر نیست دلیل آن این است که سه سال گذشته تحولات یمن در اختیار یک ترکیب نامتوازن بود و عربستان در داخل این ترکیب نفراتی را در اختیار داشت که از طریق آنان جوانانی که صاحب اصلی انقلاب نبودند را به حاشیه برده و بر اوضاع مسلط گردیدند اما امروزه از یک طرف، آن ترکیب ناهمگن به یک جبهه‌ منسجم تبدیل شده و از طرف دیگر، در کانون اصلی تحولات کنونی یمن نیز سازمان منسجم بوجود آمده و نمی‌توان آن را به حاشیه راند.

وی با بیان اینکه حکومت وهابی عربستان تا به امروز ۱۰۸ روز پس از جنگ، آتش‌بس را نقض کرده، افزود: رهبر جنبش انقلابی انصارالله در سخنرانی روز قدس خود با صراحت از حتمی بودن توسعه میدان جنگ و آماده شدن انصارالله برای استفاده از تاکتیک‌های جدید خبر داد و سعودی‌ها به خوبی می‌دانند که سید عبدالملک درست می‌گوید. توقف جنگ علیه یمن نیز برای عربستان مخاطرات فراوانی دارد. چرا که بلافاصله پس‌از تحقق آتش‌بس این سؤال در محافل سعودی شکل می‌گیرد که: «جنگ برای چه آغاز شد و چه دستاوردی داشت» اگر عربستان توقف جنگ را بپذیرد که بالاخره، دیر یا زود، خواهد پذیرفت و عقب‌نشینی انصارالله از عدن محقق نشده باشد،عربستان شکست در یک جنگ با یک گروه تازه کار را پذیرفته است.

این فعال دانشجویی ادامه داد:این شکست ضعف نظامی عربستان را که تا پیش از این و در یک دوره چند صد ساله آزموده نشده بود، برملا می‌کند و امنیت ملی عربستان را به خطر می اندازد. در این صورت آل‌سعود در داخل احساس تهدید می‌کند و باید بیان داشت که اگر انصارالله تا پیش از این تهدیدی علیه رژیم سعودی نبود از این پس این تهدید حتمی است.بنابراین منطقی است که بگوییم در جنگ با یمن، آنقدر که آل‌سعود از آتش‌بس می‌ترسد از جنگ نمی‌ترسد.

وی گفت:ادامه جنگ به انصارالله امکان واکنش‌ نظامی در مناطق حساس عربستان را می‌دهد.

اسدی در پایان خاطر نشان کرد:آنچه از مجموعه تحولات به نظر می‌رسد این است که رژیم سعودی اگرچه نمی‌تواند دستاوردی داشته باشد، این رژیم جنگ را تا زمانی نامعلوم ادامه می‌دهد و مانند صهیونیست ها دست به فاجعه انسانی می‌زند و براین اساس باید در انتظار تداوم جنایات از سوی آل‌سعود بود.

انتهای پیام

کد N915325

وبگردی