آفتاب

دیدار نایب رئیس مجلس گرجستان با قائم مقام وزیر خارجه ایران

دیدار نایب رئیس مجلس گرجستان با قائم مقام وزیر خارجه ایران

مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان، بعدازظهر امروز - شنبه - با «گوباز سانی کیدزه» نایب رئیس مجلس جمهوری گرجستان که در ایران حضور دارد، ملاقات کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرمدی در این ملاقات گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری گرجستان به لحاظ پیوندهای تاریخی و فرهنگی با نگاه مثبت مناسبات را دنبال و با همکاری مشترک در حوزه‌های مورد علاقه باید گام‌های اساسی در گسترش مناسبات بردارند.

قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان به نقش مجالس دو کشور در توسعه همکاری‌های دوجانبه اشاره و آن را تبلور خواست و اراده ملت‌ها عنوان کرد.

نایب رئیس مجلس گرجستان نیز با تشکر از جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت‌های صورت گرفته از بدو استقلال گرجستان، گفت: تاریخ گرجستان با فرهنگ غنی ایران رابطه تنگاتنگ داشته و دارد. من اطمینان می‌دهم که دولت و ملت گرجستان برای همکاری و روابط دوستانه با ایران ارزش خاصی قائلند و با وجود دارا بودن مناسبات با همه کشورهای جهان بویژه همسایگان، روابط با ایران با سابقه تاریخی سه هزار ساله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

گوباز سانی کیدزه در ادامه گفت: گرجستان آمادگی کامل دارد در زمینه‌های مختلف همکاری‌های خود را با ایران افزایش دهد.

نایب رئیس مجلس گرجستان همچنین از توافق کشورمان با 1+5 استقبال و حمایت کشورش از این توافق را اعلام کرد و در پایان با تاکید بر اینکه "ایران نقش مهمی در تحولات منطقه دارد"، خواستار تبادل هیأت‌های دو کشور در سطوح عالی شد.

انتهای پیام

کد N915125

وبگردی