آفتاب

حمایت نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا از توافق هسته‌ای

حمایت نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا از توافق هسته‌ای

یک سناتور ارشد دموکرات با تاکید بر این که اعضای کنگره باید از میان توافق یا جنگ با ایران یکی را انتخاب کنند، حمایت خود را از توافق هسته‌ای "برجام" اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از هیل، برنی ساندرز، نامزد انتخابات آینده‌ ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات روز جمعه ضمن اعلام حمایت خود از توافق هسته‌ای با ایران گفت: این توافق قطعاً چیزی نیست که بسیاری از ما انتظار داشتیم اما می‌تواند از بروز یک جنگ با ایران که می‌تواند برای سال‌ها ادامه یابد جلوگیری کند.

او تصریح کرد: من فکر می‌کنم ما چاره‌ای نداریم جز آن‌که به توافق به دست آمده شانسی برای موفقیت دهیم و به همین دلیل من از توافق حمایت می‌کنم.

بنابر اعلام دفتر ساندرز؛ او پس از آن‌که روز جمعه با باراک اوباما دیدار و گفت‌وگو کرده بود؛ حمایتش را از توافق هسته‌ای با ایران اعلام کرد چرا که اوباما توانسته بود نگرانی‌های ساندرز را در این زمینه برطرف کند.

هم‌چنین قرار است ساندرز با حضور در برنامه «با ملت روبه‌رو شو» شبکه‌ سی‌.بی‌.اس در مورد دلایل حمایتش از توافق هسته‌ای صحبت کند.

ساندرز در ادامه گفت: مهم آن نیست که آمریکا بتواند در چند جنگ شرکت کند؛ بلکه آن‌چه اهمیت دارد حل اختلافات بین‌المللی از طریق صلح‌آمیز است؛ من به شدت نگرانم که همکاران جمهوری‌خواه من این موضوع را درک نکنند که استفاده از گزینه‌ نظامی باید آخرین راه‌حل باشد.

ساندرز در تشریح دلیل حمایتش از توافق به مخالفت خود با آغاز جنگ علیه عراق و آن‌چه را «هزینه‌های جنگ» نامید اشاره کرد.

هم‌اکنون ساندرز، آخرین دموکراتی است که حمایت خود را از توافق هسته‌ای با ایران اعلام کرده است و تاکنون 48 دموکرات حمایت خود را از این توافق اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N915060

وبگردی