آفتاب

دولت ونزوئلا علیه شبکه سی‌ان‌ان به اتهام دروغ‌پراکنی تحقیقات انجام می‌دهد

دولت ونزوئلا علیه شبکه سی‌ان‌ان به اتهام دروغ‌پراکنی تحقیقات انجام می‌دهد

دولت ونزوئلا اعلام کرد، تحقیقاتی را علیه شبکه سی‌ان‌ان اسپانیایی زبان به اتهام دروغ پراکنی در خصوص غارتگری در این کشور انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شرکت مخابرات ونزوئلا (CONATEL) روز جمعه اعلام کرد، با توجه به جدی بودن این حقایق(گزارش‌های دروغ درباره وقوع غارتگری) و تاثیر رسانه‌ها بر آرای عمومی، کمیسیون ملی مخابرات ونزوئلا یک اقدام اداری تنبیهی را علیه شبکه سی‌ان‌ان اسپانیایی زبان به اتهام اشاعه اخبار دروغ در خاک ونزوئلا آغاز کرده است.

اوایل روز جمعه شبکه سی‌ان‌ان اسپانیایی زبان (CNNE) با انتشار بیانیه‌ای اشتباه خود در گزارش‌هایش را پذیرفت. این شبکه در این بیانیه از بابت اشتباه در متنی که هنگام پخش گزارش درباره کمیاب شدن مواد غذایی در شهرهای ماراکای و والنسیا در روز پنجشنبه روی صفحه ظاهر شد،‌ عذر خواهی کرد.

بر اساس برخی گزارش‌ها، به دنبال کمبود مواد غذایی در برخی مناطق ونزوئلا به سبب بحران اقتصادی در این کشور، تعدادی از فروشگاه‌ها چند بار هدف غارتگران قرار گرفتند.

سال گذشته میلادی چند سری اعتراضات در ونزوئلا علیه افزایش خشونت، تورم و همچنین کمبود کالاهای اساسی در این کشور صورت گرفت.

دولت ونزوئلا این اعتراضات را تلاشی برای کودتا خواند و تعدادی از رهبران مخالفان را بازداشت کرد.

انتهای پیام

کد N915009

وبگردی