آفتاب

کاخ سفید: مقابله با افراط‌گرایی خشونت‌آمیز یک اولویت اصلی دولت اوباما است

کاخ سفید: مقابله با افراط‌گرایی خشونت‌آمیز یک اولویت اصلی دولت اوباما است

کاخ سفید اعلام کرد، مقابله با رویدادهایی همچون افراط گرایی خشونت آمیز همچون تیراندازی سال 2012 در ایالت "ویسکانسین" که در آن شش عابد هندی کشته شدند، یکی از اولویت‌های اصلی دولت واشنگتن بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "جاش ارنست"، سخنگوی کاخ سفید گفت: دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز همچون رویدادهایی که در ایالت "ویسکانسین" رخ داد، را یکی از اولویت‌های اصلی خود قرار داده است.

این اظهارات ارنست در سومین سالروز تراژدی رخ داده در ایالت "ویسکانسین" که در آن یک سفید پوست شش عابد هندی "سیک" را در یکی از معابدشان کشت، مطرح شد.

جاش ارنست گفت: هنگامی که این تراژدی رخ داد، تاسف عمیق خود را نسبت به از دست رفتن جان این انسان‌های بی‌گناه ابراز کرده و به خانواده‌های این قربانیان تسلیت گفتیم.

وی افزود: این نوع افراط گرایی خودش را به شیوه‌های مختلف نشان می‌دهد و دولت اوباما تصمیم گرفته تا با مقامات منتخب و نیروهای اعمال قانون محلی و رهبران جوامع سراسر آمریکا برای مقابله با این مسئله همکاری کند.

سخنگوی کاخ سفید اشاره کرد، این یک چالش و خطری است که دولت واشنگتن سرسری از آن نمی‌گذرد و تلاش‌ها و سخت کوشی‌های متخصصان امنیت ملی و 24 ساعته ادامه دارد تا از مردم آمریکا حفاظت کنند.

"وید مایکل پیج" 40 ساله پنج اوت سال 2012 میلادی شش تن را در یکی از معبدهای عابدان "سیک" در "اوک کریک" ایالت ویسکانسین کشته و چهار تن دیگر را زخمی کرد.

انتهای پیام

کد N914631

وبگردی