آفتاب
عادل الجبیر:

حوثی ها بخشی از یمن هستند/ بحران سوریه نیازمند راه حل مسالمت آمیز

حوثی ها بخشی از یمن هستند/ بحران سوریه نیازمند راه حل مسالمت آمیز

وزیر امور خارجه عربستان حوثی ها را بخشی از یمن توصیف و درباره سوریه اعلام کرد که بحران این کشور نیازمند راه حل مسالمت آمیز بر اساس توافق ژنو ۱ است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایتالیایی خود در سفر به این کشور مدعی شد: اوضاع یمن بهبود یافته است و این کشور در مسیر آینده ای بهتر گام برداشته است.

وی که کشورش از ششم فروردین ماه یمن را آماج حملات وحشیانه خود قرار داده است در ادامه سرپوش گذاشتن بر جنایات خود در یمن مدعی شد: ما به خاطر کمک به مردم یمن از این کشور حمایت نظامی می کنیم.

عادل الجبیر در سخنانی مداخله جویانه گفت: ما همواره معتقدیم تنها راه حل بحران یمن راه حل سیاسی مبتنی بر گفتگو است، حوثی ها بخشی از یمن محسوب می شوند و اگر می خواهند نقشی در این کشور ایفا کنند نباید خارج از چارچوب دولت یا ارتش باشند.

وزیر امور خارجه عربستان درباره سوریه نیز گفت: تنها راه حل بحران سوریه راه حل مسالمت آمیز بر اساس اجرای توافق ژنو ۱ و تشکیل دولت انتقالی و تعیین زمان انتخابات و دولتی بدون حضور بشار اسد است.

عادل الجبیر که کشورش از آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ یکی از کشورهای حامی تروریسم در سوریه بوده است در حمایت از گروه های مسلح سوری نیز گفت: ما به حمایت از مخالفان سوری میانه رو پایبند هستیم.

وی در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود عنوان کرد: بحران سوریه دو راه حل دارد: ۱- راهکار سیاسی بدون بشار اسد ۲- راه حل نظامی و شکست بشار اسد.

کد N914559

وبگردی