آفتاب

ابراهمیان: انتخابات الکترونیک می شود/ رسانه ها از ساده سازی مساله پرهیز کنند

ابراهمیان: انتخابات الکترونیک می شود/ رسانه ها از ساده سازی مساله پرهیز کنند

امروز نجات الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان همزمان با روز خبرنگار نشستی را با خبرنگاران برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاين، سخنگوي شوراي نگهبان با تاکيد بر اينکه در هر صورت بايد از فناوري هاي نوين در برگزاري انتخابات بهره برد، گفت: اگر وزارت کشور و شوراي نگهبان به اين نتيجه برسند که شرايط آماده است در حدودي که به صورت فني و قانوني، امکان اجرا باشد، انتخابات را به صورت الکترونيک برگزار مي کنيم و در غير اينصورت، برگزاري انتخابات الکترونيک به دور بعد واگذار مي شود.

نجات الله ابراهيميان امروز در نشست خبري خود در باره انتخابات الکترونيک با بيان اينکه از آخرين جلسه شوراي نگهبان ووزارت کشور، تغيير زيادي در رونند برگزاري انتخابات الکترونيک رخ نداده اظهار کرد: قرار است جلسه مشترکي با وزير کشور درباره برنامه زمان بندي اقدامات اجرايي براي الکترونيک کردن انتخابات برگزار شود و ما همچنان منتظر زمان اعلام اين جلسه هستيم.
به گفته وي، شوراي نگهبان در هر مرحله درباره صحت و امنيت اقدامات اجرايي وزارت کشور اعلام نظر مي کند و در پايان امر نيز کليت موضوع را مي سنجد.
ابراهيميان درباره تجهيزاتي که وزارت کشور خريد آن ها را آغاز کرده است نيز گفت: اين تجهيزات مقدمات کار است و ارتباطي به انتخابات خاصي ندارد. اگر به تاييد شوراي نگهبان برسد، انتخابات را به صورت الکترونيک برگزار مي کنيم ولي در غير اين صورت اين تجهيزات از بين نمي رود.
وي با تاکيد بر اينکه شوراي نگهبان با کليت برگزاري انتخابات الکترونيک و شفاف موافق است، از رسانه ها خواست تا از ساده سازي مسائل پرهيز کننند و گفت: برخي رسانه ها بويژه آنها که گرايش سياسي شديد دارند، مساله را طوري تشريح مي کنند که يک طرف کاملا موافق و يک طرف کاملا مخالف است.
سخنگوي شوراي نگهبان از رسانه خواست تا به بررسي و ترجمه قوانين کشورهايي که انتخابات الکترونيک دارند، بپردازند و ببينند که بازشماري آرا به صورت الکترونيک چطور انجام مي شود؟ طرح دير هنگام چنين سوالي کشور را دچار مشکل مي کند.
ابراهيميان تاکيد کرد که اين تحقيق رسانه اي به مسئولان و مجريان انتخابات کمک مي کند، چرا که رسانه ها ستون هاي قدرت هستند و رفتارهاي آنها ما را متاثر مي کند.

2929

کد N914478

وبگردی