آفتاب

اتحادیه اروپا: بحران سوریه، بزرگترین بحران انسانی جهان است

اتحادیه اروپا: بحران سوریه، بزرگترین بحران انسانی جهان است

اتحادیه اروپا ضمن استقبال از صدور قطعنامه 2235 شورای امنیت درباره عاملان استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه تاکید کرد با گذشت بیش از چهار سال از بحران سوریه، بحران آوارگان سوریه اکنون به بزرگترین بحرن انسانی در جهان تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الرای العام کویت، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیش از چهار سال از بحران سوریه گذشته است و امروز سوریه به بزرگترین بحران انسانی در جهان تبدیل شده است. 12 میلیون سوری یعنی حدود نصف تمام مردم سوریه مجبور به فرار از منازل خود و یا حتی قربانی نقض حقوق بشر شده‌اند.

وی افزود: در دوره اخیر داعش بار دیگر ده‌ها غیرنظامی از جمله چندین زن و کودک را در دو روستا از توابع استان حمص ربوده است. این حملات و نقض حقوق بشر از سوی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی علیه مسیحیان و دیگر اقلیت‌ها به مشکلات انسانی مردم سوریه افزوده می‌شود.

وی ضمن استقبال از قطعنامه 2235 شورای امنیت درباره شناسایی عاملان استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه گفت: رسیدن به راهکار دائم و فوری درباره سوریه روند سیاسی فراگیری را با رهبری سوریه می‌طلبد که به انتقال سیاسی براساس بیانیه ژنو و قطعنامه‌های بین المللی بینجامد.

شورای امنیت با تلاش آمریکا و دیگر همپیمانان غربی‌اش قطعنامه‌ای را برای تشکیل یک هیات بین‌المللی جهت معرفی عاملان استفاده از گاز کلر به عنوان سلاح جنگی در سوریه تصویب کرد.

انتهای پیام

کد N914394

وبگردی