آفتاب
/اخبار یمن/

تقویت حضور امنیتی عربستان در عدن/ ورود نیروهای زمینی ائتلاف به شمال یمن

تقویت حضور امنیتی عربستان در عدن/ ورود نیروهای زمینی ائتلاف به شمال یمن

همزمان با ادامه حملات تجاوزکارانه عربستان به یمن و تحرکات اخیر نیروهای همپیمان سعودی در یمن، ائتلاف تحت رهبری عربستان با تقویت حضور امنیتی خود در جنوب یمن تاسیس دستگاه امنیتی و پلیس عدن را آغاز کرد. همچنین روزنامه الاخبار از ورود تعدادی از نیروهای زمینی کشورهای عضو ائتلاف به یمن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، منابع رسانه‌ای اعلام کردند که ده‌ها خودرو وابسته به ارتش کشورهای عضو ائتلاف عربی به رهبری عربستان با هدف پایه‌گذاری دستگاه امنیتی و پلیس عدن وارد این شهر شده‌اند.

به گفته این منابع "تثبیت امنیت" در شهر عدن مساله ضروری است تا از هر گونه اقدام خارج از قانون در سایه گسترش سلاح میان ساکنان ممانعت به عمل آید.

این منابع اعلام کردند این اقدام مهم پس از کنترل بر شهر عدن که دولت مستعفی مدعی آن است صورت گرفت. منابع محلی در استان عدن اعلام کرده‌اند که نیروهای ائتلاف عربی پلیس این استان را که از عناصر وفادار به عربستان و دولت مستعفی یمن هستند به بیش از 100 خودرو مجهزکرده‌اند.

استقرار نیروهای زمینی ائتلاف در یمن

در همین راستا نیروهای زمینی عضو ائتلاف روز جمعه برای نخستین بار از زمان تجاوز عربستان به یمن به طور رسمی وارد خاک این کشور شدند.

به گفته روزنامه الاخبار لبنان نیروهای عربستانی و یمنی که در عربستان آموزش دیده‌اند به رهبری "محمد علی المقدشی"، "هاشم الاحمر" و علی محسن الاحمر از استان "شروره" عربستان و از طریق گذرگاه "الودیعه" وارد منطقه "العبر" در استان حضرموت واقع در شمال یمن شدند تا جبهه‌ای را در استان‌های شبوه و مأرب با هدف کمک به نیروهای وابسته به حزب الاصلاح و القاعده بگشایند.

به گفته منابع یمنی نیروهای ائتلاف وارد منطقه "العبر" شده و در پادگانی در این منطقه که وابسته به نیروهای عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری فراری یمن است مستقر شدند.

منابع اعلام کردند که بیش از 130 خودروی زرهی نیروهای عربستانی و اماراتی وارد یمن شدند.

همزمان با این تحولات عربستان نیز ده‌ها حمله هوایی علیه مقر نیروهای علی عبدالله صالح در مرکز ابین و شهر "شقرة" انجام داد و درگیری‌ها در استان مأرب نیز همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر برای نخستین بار از زمان تجاوز عربستان یک هواپیمای مسافری وابسته به خطوط هوایی یمن در فرودگاه عدن فرود آمد.

پروازها از این فرودگاه از چهار ماه پیش تاکنون متوقف شده بود.

فرار جمعی نیروهای گارد مرزی عربستان

همزمان ارتش و کمیته‌های مردمی نیز پایگاه "الجمارک" در استان جازان عربستان را هدف قرار دادند که منجر به فرار دسته جمعی سربازان عربستانی شد. آن‌ها همچنین پایگاه‌ نظامی "المغرب" و مقر نیروهای گارد مرزی عربستان در نجران را هدف قرار دادند.

انتهای پیام

کد N914393

وبگردی