آفتاب

استونی برای توسعه پایگاه‌های نظامی 68 میلیون دلار از آمریکا دریافت می‌کند

استونی برای توسعه پایگاه‌های نظامی 68 میلیون دلار از آمریکا دریافت می‌کند

وزارت دفاع استونی در بیانیه‌ای اعلام کرد، استونی 68 میلیون دلار از آمریکا برای توسعه زیربنایی پایگاه نظامی دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع استونی در این بیانیه گفت: اوایل روز جمعه یک هیات آمریکایی با اسون میکسر، وزیر دفاع استونی در تالین دیدار کرد.

راب ویتمن، رئیس این هیات آمریکایی در این دیدار گفت که حضور نیروهای آمریکایی بسیار مهم است چرا که چرخش نوبتی سربازان آمریکایی در استونی به آن‌ها در کسب تجربه و شناخت وضعیت منطقه کمک می‌کند.

"ابتکار عمل اطمینان خاطر اروپا" قصد دارد برای کشورهای شرق اروپا بودجه انجام مانور، گشت زنی و توسعه‌های زیربنایی را با هدف افزایش ظرفیت، آمادگی و حساسیت متقابل نیروهای ناتو در این منطقه فراهم کند.

در این بیانیه آمده است: به گفته ویتمن استونی 68 میلیون دلار برای توسعه زیربنایی پایگاه‌های نظامی در آماری و تاپا را از طریق برنامه حمایتی ناتو برای کشورهای شرق اروپا دریافت خواهد کرد.

همزمان با اینکه غرب از به رسمیت شناختن رفراندوم قانونی کریمه امتناع کرده و مسکو را مقصر نقض تمامیت ارضی اوکراین می‌داند، ناتو از زمان الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در مارس سال 2014 میلادی، حضور خود در شرق اروپا را افزایش داده است.

روسیه بارها ضمن رد این ادعاها اعلام کرده که افزایش فعالیت‌های ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه، ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی را متزلزل می‌کند.

آمریکا در ژوئن سال جاری میلادی متعهد ساخت تاسیسات آموزشی نظامی در شش کشور شرق اروپا از جمله لتونی، استونی، لیتوانی، لهستان، بلغارستان و رومانی با هدف تسهیل انعطاف پذیری نیروهای ناتو در منطقه شد.

انتهای پیام

کد N914247

وبگردی