آفتاب

مظفر: خبرنگار چشم بینا و گوش شنوای مردم و حاکمیت است

مظفر: خبرنگار چشم بینا و گوش شنوای مردم و حاکمیت است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر انجام نقد منصفانه و عدم گرایش‌های حزبی توسط رسانه‌ها اظهار کرد: خبرنگار چشم بینا و گوش شنوای مردم و حاکمیت است.

حسین مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به روز خبرنگار گفت:‌ خبر و اطلاع رسانی به عنوان رکن چهارم دموکراسی مطرح می‌شود و واسطه بین مردم و حاکمیت است.

وی ادامه داد: جامعه‌ای که جایی برای انعکاس اطلاعات و آگاهی رسانی به مردم نداشته باشد در سطح پایین قرار می‌گیرد. جامعه‌ای که نقد نشود و مورد اعتراض و نقد قرار نگیرد قطعا به پیشرفت نمی‌رسد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد: خبرنگار وظیفه و رسالت مهمی در اطلاع رسانی و رشد و آگاهی در خصوص موضوعات مختلف و در تصحیح اشتباهات دارد.

مظفر در ادامه با اشاره به ویژگی‌های نقد توسط رسانه‌ها گفت: خبرنگار در نقد خود نباید در نقش احزاب و گرایش و تعصب‌های حزبی وارد شود؛ چرا که اصل خبرنگاری دچار خدشه خواهد شد. همچنین نقد باید آگاهانه باشد و نقد و اطلاع رسانی بر پایه حدس و گمان فضای جامعه را مغشوش می‌کند.

وی یادآور شد: نقد باید عالمانه،‌ مشوقانه، مشارکت جویانه و منصفانه باشد؛ به طوری که اگر منتقد جای مقام مسؤول بود چقدر می‌توانست کار را بدون اشکال انجام دهد. لذا اگر نقد با چنین ویژگی‌هایی توسط رسانه‌ها به عنوان واسطه میان مردم و حاکمیت انجام گیرد قطعا مفید خواهد بود.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه خبرنگار چشم بینا و گوش شنوای مردم و حاکمیت است، تصریح کرد: رسانه باید حقایق را بین این دو مبادله کرده و زنگ خطر را در موقع مناسب به صدا در بیاورد. اگر همه رسانه‌ها این ویژگی‌ها را داشته باشند فضای عقلانی بهتری در جامعه حاکم و فضای سیاسی نیز تلطیف می‌شود.

مظفر همچنین گفت:‌ در حال حاضر در فضای رسانه‌ای هنوز اشکالاتی وجود دارد که من همچنان احساس می‌کنم برخی رسانه‌ها حزبی حرکت می‌کنند اما من رسانه‌ای مثل ایسنا را از این ویژگی مبرا می‌دانم و یکی از افتخارات خبرگزاری دانشجویان ایران این بوده که توانسته استقلال خود را حفظ کند و در عین حال به هیچ جا سرسپردگی نداشته باشد و وظیفه و رسالت خبری و نقش واسطه‌ای خود را ایفا کرده است.

انتهای پیام

کد N914011

وبگردی