آفتاب

واکنش کاخ سفید به مخالفت چاک شومر با توافق هسته ای

واکنش کاخ سفید به مخالفت چاک شومر با توافق هسته ای

کاخ سفید مخالفت چاک شومر سناتور دموکرات ایالت نیویورک با توافق هسته ای ایران را ناامید کننده ولی نه چندان غیرمنتظره توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن تایمز، «جاش ارنست» با بیان این مطلب گفت مقامات کاخ سفید در عین حال اطمینان دارند که کنگره این کشور در نهایت توافق هسته ای ایران را تایید خواهد کرد.

سناتور چاک شومر که به نظر می رسد به زودی به عنوان رهبر دموکرات های سنا منصوب خواهد شد، روز جمعه اعلام کرد با توافق هسته ای با تهران مخالف است. ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در روز ۲۳ تیرماه به توافقی تاریخی برای حل و فصل نهایی موضوع هسته ای ایران دست یافتند. کنگره آمریکا، براساس طرحی قانونی اعلام کرده است که می خواهد این توافق را بررسی و اجرای آن را تایید یا رد کند.

همزمان با مخالفت چاک شومر با توافق هسته ای ایران، الیوت انگل سناتور جمهوریخواه ایالت نیویورک نیز که عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکایست اعلام کرد به توافق هسته ای ایران رای منفی خواهد داد.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید درباره مخالفت چاک شومر گفت: تصمیم سناتور شومر برای مخالفت با توافق هسته ای با ایران به طور مشخص بیانگر ادامه اختلاف نظر سنا با رئیس جمهور اوباماست. وی افزود: به عنوان نمونه سناتور شومر به جنگ عراق رای مثبت داد ولی رئیس جمهور اوباما با این جنگ مخالف بود.

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه هر سناتور و هر عضو مجلس نمایندگان تنها یک رای دارد، اظهار داشت:  هرکسی سیاست در آمریکا را طی ۱۲، ۱۳ سال گذشته پیگیری کرده باشد می تواند خطوط اشتباه را در بحث های سیاسی به درستی تشخیص دهد.

کد N913970

وبگردی