آفتاب

«الوسط»؛ مهمترین روزنامه اپوزیسیون بحرین توقیف شد

«الوسط»؛ مهمترین روزنامه اپوزیسیون بحرین توقیف شد

مقامات بحرین روزنامه «الوسط» مهمترین روزنامه اپوزیسیون این کشور را به اتهام واهی تهدید اتحاد ملی و روابط با دیگر کشورها توقیف کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرآة البحرین، هیئت رسیدگی به امور رسانه ای بحرین انتشار روزنامه الوسط تنها روزنامه مستقل بحرین را تا اطلاع ثانوی و به اتهام نقض قانون و ایجاد تفرقه در جامعه متوقف کرد.

مقامات بحرین این روزنامه را در سال ۲۰۱۱ به مدت کوتاهی توقیف کرده و کارکنان آن را خانه نشین کرده بودند. این تصمیم یک روز بعد از هشدار عیسی بن عبدالرحمن الحمادی وزیر اطلاع رسانی بحرین انجام گرفت.

وزیر اطلاع رسانی بحرین پیشتر درباره اتخاذ تدابیر به اصطلاح قانونی علیه رسانه هایی که به ادعای وی اطلاعات دروغ درباره بحرین منتشر می کنند، هشدار داده بود. بحرین از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است.

اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه در حالی همچنان ادامه دارد که مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض در کشورشان هستند. رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های به حق خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.

 

کد N913957

وبگردی