آفتاب

جشنواره امام رضا(ع) فرهنگ رضوی را نهادینه و تثبیت کرده است

جشنواره امام رضا(ع) فرهنگ رضوی را نهادینه و تثبیت کرده است

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری 12 دوره جشنواره امام رضا(ع) باعث تثبیت و نهادینه شدن فرهنگ رضوی شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری 12 دوره جشنواره امام رضا(ع) باعث تثبیت و نهادینه شدن فرهنگ رضوی شده است.

وی گفت: فرهنگ رضوی با تلاش جشنواره امام رضا(ع)، به یک فرهنگ در کشور تبدیل شده و نه فقط در روز میلاد یا شهادت حضرت، بلکه با برنامه ریزی صورت گرفته در طول سال، این فرهنگ در کشور جاری است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کاراندیش مروستی در نشست ستاد اجرایی سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، به نظم و مقررات حاکم بر بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: در وزارت ارشاد حدود 30 موسسه در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. اما نظم و تلاشی که در این بنیاد جریان دارد خاص و کم نظیر است که تحقق این امر با مدیریت قوی این مجموعه امکان پذیر شده است.

رئیس هیات مدیره بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، با اشاره به این‌که «بخشی از برنامه‌های جشنواره نیاز است که هرسال تکرار شود، و در هر دوره جشنواره می‌شود بخش‌های دیگری از جشنواره را شکوفا کرد تا نوآوری و خلاقیت همواره ادامه داشته باشد» تصریح کرد: ضروری است در برنامه‌ریزی جشنواره امام رضا(ع)، از افراد مطلع و خبره استفاه شود تا هرسال برنامه‌های جشنواره، نو و جدید و تازه باشد و این جشنواره هرگز دچار تکرار نشود.

وی با تاکید بر این‌که «در جشنواره امام رضا(ع) خلاقیت جایگاه برجسته‌ای دارد و در هر دوره جشنواره طرح‌های جدید و نو اجرایی می‌شود» تصریح کرد: به عنوان مثال در دوره دوازدهم جشنواره حضور جدی دانشگاهیان طرح جدیدی بود که در جشنواره اتفاق افتاد و نهضت ترجمه هم که وزیر محترم ارشاد بر آن تاکید دارند، در حال انجام است.

کاراندیش مروستی با اشاره به این‌که «به منظور ایجاد خلاقیت و نوآوری می‌توان از طرح‌ها و برنامه‌های موفق مشابهی که در دنیا وجود دارد، الگوبرداری کرد» گفت: این طرح‌ها اگر در شیوه‌های اجرا جذاب باشند و بتوانند با مخاطب ارتباط برقرار کنند، می‌توانند متناسب با فرهنگ دینی ما مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرند.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی از دوران کودکی، اظهار کرد: لازم است از دوران دبستان فرهنگ سازی دینی مذهبی داشته باشیم و سرمایه‌گذاری کنیم تا در شکل گیری شخصیت افراد جامعه تاثیرگذار باشیم. این خیلی مهم است که نسل جوان جامعه با فرهنگ رضوی آشنا شوند و خوشبختانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) ورود خوبی دارند.

وی با اشاره به وجود افکار و سلایق متنوع در سطح جامعه، گفت: کشور 75 میلیونی ما از گرایش‌ها و سلایق متنوعی تشکیل شده که البته همه این افراد در دین داری و و اعتقاد به خدا مشترکند اما دست اندرکاران جشنواره باید با شیوه‌های مختلف بتوانند این فرهنگ را بین اقشار مختلف جامعه ترویج کنند.

وی افزود: امکانات و ابزارهایی در دنیای امروز وجود دارد که همه از آنها بهره می‌برند و برای انتقال فرهنگ خود از آن استفاده می‌کنند و اگر ما از آن ابزارها استفاده نکنیم عقب می‌مانیم.

کاراندیش مروستی با بیان این‌که «ما دو راه برای مواجهه با این ابزارها داریم» افزود: یک راه این است که فقط به مقابله بپردازیم که البته این راه به شکست می‌انجامد. راه دوم هم این است که با همین ابزارها فرهنگ خودمان را انتقال داده و تولید محتوای مناسب داشته باشیم و حتی این محتواها را صادر کنیم و ضمن مقابله با فرهنگ‌های مخرب، فرهنگ خودمان را به دیگران بشناسانیم تا دیگران بدانند ما بدون دلیل نمی‌گوییم که دینمان کامل است. در این صورت است که می‌توانیم دیگران را جذب کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان این‌که «برای تاثیرگذاری بر مخاطبان باید شیوه‌های تبلیغی متناسب با محتوای تولید شده را انتخاب کنیم» افزود: تاکید می‌کنم باید تولید محتوا داشته باشیم و این نیاز به سرمایه و اعتبار و نیروهای توانمند، دارد و باید این نیروها در این حوزه شناسایی بشوند تا فرهنگ غنی رضوی در داخل و خارج از کشور شناسانده شود.

انتهای پیام

کد N913636

وبگردی