آفتاب

نیویورک تایمز از مخالفت «بانفوذترین سناتور یهودی» با توافق هسته‌ای خبر داد

نیویورک تایمز از مخالفت «بانفوذترین سناتور یهودی» با توافق هسته‌ای خبر داد

یک سناتور یهودی کنگره آمریکا اعلام کرد که برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران با توافق هسته‌ای در کنگره مخالفت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، چاک شامر سناتور «دموکرات نیویورک و بانفوذترین سناتور یهودی در کنگره» گفت: هر دوی مخالفان و منتقدان دلیل‌های مهمی در مورد دیدگاه خود نسبت به توافق هسته‌ای ایران دارند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

وی افزود: به این دلیل ارزیابی توافق هسته‌ای یک اقدام سخت است و نیاز به تلاش زیادی دارد و من پس از انجام مطالعات گسترده و تفکر عمیق در این‌باره به این نتیجه رسیده‌ام که باید با رد این توافق موافقت کنم.

شامر که گفته‌ می‌شود پس از بررسی‌های گسترده در مورد توافق و انجام چند دیدار با باراک اوباما، وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که از رد توافق حمایت می‌کند که این امر ممکن است بر روی برخی دیگر از دموکرات‌ها که هنوز تصمیمی در این‌باره اتخاذ نکرده‌اند، تاثیر بگذارد.

این سناتور دموکرات در این‌باره اظهار کرد: برخی معتقدند که من می‌توانم دیگر همکاران خود را نیز مجبور کنم تا مثل من از رد این توافق حمایت کنند اما باید بگویم در حالی که حاضرم تا عقاید خود در این باره را بادیگر سناتورها در میان بگذارم. بنابر تجربه شخصی معتقدم که در نهایت هر یک از اعضای کنگره ، خودشان باید تصمیم‌گیری کنند.

شامر ادعا کرده است که نگرانی اصلی او این است که ایران پس از 10 یا 15 سال بتواند آزادانه به سمت ساخت سلاح هسته‌ای حرکت کند.

به گزارش ایسنا، جمهوری اسلامی ایران همواره بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده است.

از زمان دستیابی ایران و کشورهای گروه 1+5 به توافق کوتاه مدت ژنو در سال 2013، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش‌های خود همواره بر پایبندی ایران به همه تعهداتش تاکید کرده است.

انتهای پیام

کد N913629

وبگردی