آفتاب
معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد:

واگذاری ماموریت بین المللی به دانشگاه‌های علوم پزشکی

واگذاری ماموریت بین المللی به دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت از تدوین نقشه آمایش بین الملل آموزش عالی سلامت و واگذاری ماموریت های بین المللی به دانشگاههای علوم پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر باقر لاریجانی در ششمین جلسه شورای مدیران حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت افزود ماموریت های بین المللی دانشگاهها باتوجه به سطح بندی دانشگاهها و ظرفیت های موجود هر دانشگاه ترسیم می شود و هدف از اجرای این برنامه استفاده از کلیه پتانسیل های موجود در کشور برای توسعه ارتباطات بین‌الملل و ارتقاء آموزش عالی سلامت است.

لاریجانی حضور در عرصه های آموزشی منطقه ای و جهانی را از سیاست­های اصلی معاونت آموزشی وزارت بهداشت برشمرد و افزود: در شرایط فعلی تدوین نقشه آمایش بین الملل آموزش عالی سلامت و واگذاری ماموریت های بین المللی به دانشگاههای علوم پزشکی کشور یکی از برنامه های اصلی این معاونت است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تشریح ارزیابی نوین دانشگاههای علوم پزشکی کشور در حوزه آموزش را از دیگر محورهای نشست معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی برشمرد و اظهار داشت در کنار حفظ و ارتقاء وضع موجود، نحوه اجرای برنامه های تحولی از موارد مهمی است که باید در ارزیابی دانشگاههای علوم پزشکی کشور مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به تدوین برنامه جامع آموزش عالی سلامت و لزوم بازبینی این برنامه باتوجه به شرایط بومی و منطقه ای و همچنین پتانسیل های موجود کشور گفت: از آنجا که اجرای این برنامه در دانشگاههای علوم پزشکی می تواند تحولی عظیم در آموزش عالی سلامت ایجاد کند لازم است برنامه در نشست معاونین آموزشی دانشگاهها مورد بازبینی و شرایط اجرایی سازی آن باتوجه به امکانات بومی و منطقه ای مورد بررسی قرار گیرد.

لاریجانی تعامل با مدیران و معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی و تلاش جمعی جهت رفع مشکلات آموزش علوم پزشکی کشور را هدف عمده این نشست عنوان کرد.

وی گفت: باتوجه به مصوبه آمایش سرزمینی و نقش اجرایی سازی این سند در گسترش مأموریت‌گرایی در دانشگاههای علوم پزشكی،‌ اکنون زمان آن رسیده است تا با بهره مندی از ظرفیت های موجود دانشگاهها و استقرار طرح آمایش سرزمینی علوم پزشکی ماموریت های روشنی برای تمام دانشگاهها ترسیم شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: باید بتوانیم با این برنامه زمینه های گسترش عدالت در آموزش، تأمین منابع انسانی حوزه سلامت كشور را با بهره‌مندی از نیروهای بومی در کشور فراهم آوریم.

کد N913589

وبگردی