آفتاب
تویسرکانی:

ارائه خدمات بهتر به تحول اداری با نگاهی نو نیاز دارد

ارائه خدمات بهتر به تحول اداری با نگاهی نو نیاز دارد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: دو بند از سیاست‌های برنامه ششم توسعه که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است به خدمات و وظایف این سازمان برمی‌گردد که می‌تواند به عنوان کلید طلایی در جهت توسعه ثبت رسمی در کشور باشد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: دو بند از سیاست‌های برنامه ششم توسعه که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است به خدمات و وظایف این سازمان برمی‌گردد که می‌تواند به عنوان کلید طلایی در جهت توسعه ثبت رسمی در کشور باشد

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، احمد تویسرکانی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان سمنان با تاکید بر نقش موثر مدیریت در اتخاذ تصمیم‌گیری صحیح و استفاده درست از ظرفیت‌ها برای اجرای اهداف و برنامه‌های سازمان گفت: باید تمام همکاران از مدیران تا کارکنان با تمام توان در جهت رسیدن به بالاترین بهره‌وری تلاش کنند.

وی توجه به منابع انسانی را بسیار مهم برشمرد و افزود: باید برای منابع انسانی به عنوان سرمایه هر سازمان یا نهادی جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفت.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به این‌که «در تلاشیم از همه ظرفیت‌های سازمان به نحو کامل استفاده شود» گفت: توجه به نیروی انسانی یکی از اولویت‌های کاری سازمان است و باید با نگاه جدید و شناخت و دقت لازم در چیدمان نیروی انسانی به نحوی عمل کرد تا شاهد افزایش کارآمدی و بهره‌وری بیشتر در سازمان باشیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از رموز پیشرفت در این سازمان را ارزیابی و شناسایی دقیق نیروی انسانی و توجه به آموزش و افزایش آگاهی دانست و افزود: آموزش باید با توجه به اصل نتیجه‌گرایی در سازمان مورد توجه قرار بگیرد و آثار مثبت آن در مجموعه قابل مشاهده باشد.

تویسرکانی با اشاره به اهمیت اقدامات این سازمان به عنوان یک سازمان حاکمیتی که به تثبیت مالکیت‌های مادی و معنوی، شفاف سازی و نظم حقوقی جامعه کمک زیادی می‌کند، گفت: با نگاه کلان و راهبردی متوجه می‌شویم که باید سرمایه‌گذاری بیشتری برای توسعه ثبت رسمی و ارتقای کیفی فعالیت‌های این سازمان صورت گیرد.

وی با اشاره به این‌که «مدیران وظیفه سنگینی در اجرای سیاست‌های کلان و استفاده از تمام ظرفیت‌ها در کشور دارند» افزود: بر اساس چشم انداز 20 ساله و برنامه ششم توسعه، مدیران باید خود را بر اساس این برنامه‌ها کاملا آماده کنند تا از منابع موجود بهترین بهره‌وری حاصل شود.

وی گفت: در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعتقاد جدی داشته و داریم که با مدیریت درست منابع می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد و همین طرز فکر باعث تحول چندین برابری در سازمان شده است.

وی افزود: امروز شاهد آن هستیم که بسیاری از امور مردم به صورت الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری انجام می‌شود که از هزینه‌ها، تخلفات و اشتباهات کاسته و بر سرعت کار افزوده است.

وی گفت: در حوزه حفظ منابع طبیعی و اراضی دولتی سازمان ثبت اسناد اقدامات مهمی انجام داده است و نهادهای دیگری که مسئول این کار هستند باید پا پیش بگذارند تا با نظم حقوقی و برداشتن زمینه‌های جرم از هرگونه تعرض به این اراضی جلوگیری شود.

وی با اشاره به این‌که «در کشور برای ارائه خدمات بهتر نیازمند تحول اداری با نگاهی نو هستیم» گفت: در سازمان ثبت این تجربه وجود دارد که با تغییر نگاه مدیریتی سازمانی را که سنتی و قدیمی می‌شناختند امروز به گواه افرادی خارج از سازمان با قدم‌های جدی که در حوزه استفاده از فناوری‌های نوین در راستای الکترونیکی کردن امور به منظور کاهش مراجعات حضوری در آن صورت گرفته این سازمان به سازمانی پیشرو و مدرن تبدیل شده است.

معاون رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهمیت برنامه ششم توسعه که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، گفت: چهار بند از این برنامه مربوط به حوزه قضایی می‌شود که دو بند از آن به خدمات و وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر می‌گردد که این موضوع برای ما بسیار مهم بوده و می‌تواند به عنوان کلید طلایی در جهت توسعه ثبت رسمی در کشور و کاهش مشکلات حوزه ثبتی و ارتقاء رضایتمندی مردم مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عکسبرداری و آرشیوسازی کلیه سوابق این سازمان را اولویت این سازمان در سال جاری عنوان کرد و گفت: تاکنون حدود ۳۰ میلیون برگ از این اسناد عکسبرداری و آرشیو شده است.

تویسرکانی اظهار کرد: تمام اسناد مالکیت دفترچه‌ای در اختیار مردم، طبق قانون جامع کاداستر کشور، در پنج سال آینده باید به سند تک برگی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: حدود ۲۸ میلیون سند مالکیت دفترچه‌ای یا دست نویس در اختیار مردم است که به مرور و با برنامه‌ریزی و فراخوان، باید به سند تک برگی تحت سیستم کاداستر تبدیل شود.

معاون رئیس قوه قضائیه از ایجاد امکان ثبت بین المللی نشان‌های تجاری و جغرافیایی در این سازمان خبر داد و گفت: با الحاق ایران به کنوانسیون ثبت بین المللی و معاهده PCT (همکاری‌های بین‌الملی ثبت اختراعات) نقش فرش و قالی ایران بر اساس این سامانه ثبت جهانی شده است و پیگیری‌ها برای ثبت نشان‌های محصولات کشاورزی نظیر پسته و زعفران هم در حال انجام است.

وی در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر ضمن تشکر از زحمات سیروس سلامتی مدیر کل پیشین ثبت اسناد و املاک استان سمنان برای ولی‌الله عبدی کمیشانی مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک این استان آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام

کد N913322

وبگردی