آفتاب
تحولات یمن؛

حمله جنگنده های سعودی به شهر تعز/ شهادت دو کودک در بمباران صعده

حمله جنگنده های سعودی به شهر تعز/ شهادت دو کودک در بمباران صعده

حملات هوایی جنگنده های عربستان به شهر تعز ، شهادت دو کودک و زخمی شدن ۷ نفر دیگر در بمباران صعده و هلاکت ۳۱ تروریست القاعده و مزدور آل سعود در عدن و لحج از آخرین تحولات یمن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع عربی، جنگنده های عربستان در حملات هوایی خود به شعر تعز یک منزل و منطقه جبل عمان در غرب فرودگاه تعز را بمباران کردند. بر این اساس در حملات هوایی عربستان به مناطق مختلف استان صعده نیز دو کودک یمنی به شهادت رسیده و ۷ نفر دیگر زخمی شدند.

در همین حال یک منبع محلی تاکید کرد: حملات وحشیانه عربستان به مناطق مختلف استان صعده منجر به شهید و زخمی شدن ۹ شهروند یمنی و آسیب دیدن دو منزل و اراضی کشاورزی شد. به گفته وی جنگنده های عربستان منطقه «کتاف» را با بیش از ۷۰ فروند موشک هدف قرار دادند و بمباران این مناطق به صورت مداوم ادامه دارد.

خبر دیگر اینکه، یک مقام نظامی در وزارت دفاع یمن از کشته شدن ۳۱ نفر از تروریست های القاعده و مزدوران عربستان در لحج و عدن طی دو روز گذشته خبر داد. این مقام نظامی تصریح کرد: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی با تمام توان در برابر تروریست های القاعده و مزدوران آل سعود ایستاده اند و لحظه ای از تعقیب تروریست ها و مواجهه با آنها دست بر نخواهند داشت.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا نسبت به وقوع فاجعه انسانی در یمن هشدار داد و خواستار تحقق آتش بس انسانی به منظور رساندن کمک های انسانی به آسیب دیدگان و آوارگان جنگ شد.

نماینده اتحادیه اروپا در امور انسانی با بیان اینکه آتش بس برای رساندن کمک های ضروری به شهروندان یمنی امری ضروری است، نسبت به وقوع فاجعه انسانی در صورت ادامه وضعیت کنونی هشدار داد. گفتنی است طبق گزارش ها در حال حاضر ۸۰ درصد از شهروندان این کشور نیاز به کمک های فوری انسانی دارند.

کد N913139

وبگردی