آفتاب

فائزه هاشمی:باید نهضت «ثبت‌نام حداکثری» در انتخابات شکل بگیرد

فائزه هاشمی:باید نهضت «ثبت‌نام حداکثری» در انتخابات شکل بگیرد

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران ایران اسلامی گفت: زنان و مردان باید در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند و برای حفظ منافع ملی باید نهضت ثبت نام حداکثری در انتخابات شکل بگیرد تا اگر برخی تایید صلحیت نشدند برخی دیگر بمانند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) فائزه هاشمی در بیستمین سالگرد تاسیس حزب کارگزاران ایران اسلامی اظهار کرد: آقای کرباسچی به من گفته بودند که شما خانم‌ها کمتر در مورد حوزه زنان صحبت کنید. ما دغدغه‌های‌تان را می‌گوییم اثر گذاری صحبت‌های ما بیشتر خواهد بود. من در جواب ایشان گفتم وقتی که ما خلاء احساس کنیم در موردش صحبت می‌کنیم. زمانی که می‌بینیم مردان صحبتی نمی‌کنند می‌خواهیم از حقوق‌مان دفاع کنیم.

وی در ارتباط با فعالیت حزب کارگزاران ایران اسلامی نیز اظهار کرد: بیست و چندسال از فعالیت این حزب می‌گذرد، بعد از مدتی احساس کردیم که باید شورای مرکزی مجددا تامین شود. از آن پس بود که تعداد خانم‌ها و جوان‌ها در بین شورای مرکزی این حزب افزایش پیدا کرد. همین اتفاق هم در شوراهای استان‌ها اتفاق افتاد و با هیات موسس حدود 20 جلسه در مورد هماهنگی استان‌ها صحبت کردیم و در نهایت یک لیست 20 تا 25 نفره برای هر استان به دست آمد که ما در شورای مرکزی در مورد تک تک آن‌ها بحث و گفت‌وگو کردیم.

وی ادامه داد: حساسیتی که در مورد حضور بانوان داشتیم را در این شوراها طرح کردیم و قرار بر این شد که بین 2 تا 4 نفر از اعضای شوراهای هر استان را خانوم‌ها تشکیل بدهند.

این فعال سیاسی با اشاره به اهمیت کانون‌های استانی برای حزب کارگزاران سازندگی ایران اسلامی خاطرنشان کرد: کانون‌هایی در مراکز هر استان شکل گرفته است. این کانون‌ها بیشتر صنفی هستند. مثل کانون خبرنگاران، کانون پزشکان و غیره. توصیه‌ام این است که اعضا دراین کانون‌ها حضور داشته باشند زیرا برای حزب اهمیت زیادی دارد. نقش کانون‌ها در برنامه‌های آینده حزب موثر خواهد بود.

وی همچنین گفت: حزب را باید به عنوان تشکیلاتی مردمی در نظربگیریم که همه اعضای آن باید در امور مالی و اداری هزینه‌ها کمک کند. استان‌ها نباید انتظار داشته باشند که از مرکز برای‌شان پول بیاید.

وی با بیان این‌که «احزاب باید کمتر تحت شعارهای جناحی قرار بگیرند» گفت:‌ ما به عنوان حزب کارگزاران اعتقاد داریم که حزب ما باید در جهت تقویت منافع ملی باشد شورای مرکزی هم باید از افرادی قوی ، سمت دار تشکیل شود که کمتر تحت تاثیر شعارهای جناحی قرار گیرد. مطلب بعدی آن است که ما فقط نباید به مسائل سیاسی بپردارزیم. منافع ملی مساله‌ای کلان است.

هاشمی با تاکید بر ضرورت توجه به حقوق زنان تصریح کرد: زنان در تاریخ مورد ظلم تاریخی قرار گرفتند و همیشه برای گرفتن حقوقشان دچار مشکل شدند، اما باید توجه داشته باشیم که حقوق زنان امتیاز دادن به آن‌ها نیست گرفتن حقوق با گرفتن امتیاز متفاوت است.

وی ادامه داد: در انتخابات باید شاهد حضور بیشتر زنان باشیم. آقای هاشمی بارها تاکید کردند که زنان منتظر رای گرفتن از مردان نباشند اگر خودشان به خودشان رای دهند حتما کرسی‌های مجلس را به دست می‌آورند. من می‌گویم نهضت ثبت نام حداکثری در انتخابات باید شکل بگیرد کسانی هم فکر می‌کنند رد صلاحیت می‌شوند یا کسانی که فکر می‌کنند توانایی حضور در مجلس را دارند باید در انتخابات شرکت کنند فرقی هم ندارد که از زنان باشند یا از مردا.

انتهای پیام

کد N912876

وبگردی