آفتاب

آتش‌سوزی 205 هکتاری در مراتع شهرستان زنجان

آتش‌سوزی 205 هکتاری در مراتع شهرستان زنجان

رئیس اداره‌ی منابع‌ طبیعی شهرستان زنجان گفت: در چهار ماهه‌ی نخست سال 205 هکتار از مراتع استان طعمه حریق شد.

رئیس اداره‌ی منابع‌ طبیعی شهرستان زنجان گفت: در چهار ماهه‌ی نخست سال 205 هکتار از مراتع استان طعمه حریق شد.

«علی نهاوندی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی زنجان، اظهار کرد: این آتش‌سوزی‌ها در روستاهای همایون، چورزق، پائین‌کوه، دو اسب، امند، ذاکر، اسکند، جارچی، کهناب، دیزج‌آباد، چرناب، زرنان، طاهرآباد، گمان و تازه‌کند روی داده است.

وی تصریح‌ کرد: آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها در وهله‌ی اول شاید چندان خبر مهمی نباشد، اما باید اذعان کرد این بخش‌ها به‌عنوان ریه‌های زمین نقش بسزایی در اکوسیستم منطقه دارند و از بین رفتن حتی یک نهال کوچک نیز در نوع خود فاجعه محسوب می‌شود و باید مانع از بروز آن شد.

این مسئول با اشاره به این‌که برخی با حضور در طبیعت و روشن کردن آتش، زمینه‌ی آتش‌سوزی مراتع را فراهم می‌کنند، افزود: برخی آتش‌سوزی‌ها در تابستان توسط بادهای گرم و برخی دیگر توسط انسان‌ها رخ می‌دهد که باید با شناسایی عوامل اصلی ایجاد حریق برنامه‌ریزی‌های لازم را برای مقابله با آن انجام داد.

نهاوندی گفت: مراتع ایران از مهم‌ترین و باارزش‌ترین منابع ملی کشور و از پایه‌های توسعه پایدار محسوب می‌شود که حفظ آن می‌تواند نقش اساسی در حفظ آب و خاک و تأمین نیازمندی‌های کشور داشته باشد.

وی با بیان این‌که کل مساحت استان زنجان دو میلیون و 216 هزار و 407 هکتار است، افزود: از این میزان یک میلیون و 137 هزار و 60 هکتار وسعت مراتع این استان را تشکیل می‌دهد که نگهداری از آن وظیفه آحاد جامعه بوده و همه باید خود را در قبال آن مسئول بدانند.

خبرنگار: 03

انتهای پیام

کد N912761

وبگردی