آفتاب

عباس: کری به تعهداتش عمل نکرده است/آماده تشکیل دولت وحدت ملی با حماس هستیم

عباس: کری به تعهداتش عمل نکرده است/آماده تشکیل دولت وحدت ملی با حماس هستیم

محمود عباس در نشست کمیته طرح صلح عربی اعلام کرد که جان کری تعهداتش را در قبال آزادسازی اسیران فلسطینی نقض کرده است.

محمود عباس در نشست کمیته طرح صلح عربی اعلام کرد که جان کری تعهداتش را در قبال آزادسازی اسیران فلسطینی نقض کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست کمیته طرح صلح عربی در قاهره از عملکرد مصر در فضای بین‌المللی به منظور فعال سازی طرح صلح عربی تقدیر کرد و ادامه تلاش کمیته عربی را برای تشویق گروه‌های هم‌پیمان جهت اجرای قوانین بین‌المللی و مستند سازی توافقات مصوب سال 1949 خواستار شد.

عباس همچنین از بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل خواست حمایت عملی بین‌المللی از مساله فلسطین به عمل آورد چون ملت فلسطین خودشان نمی‌توانند در برابر اقدامات شهرک‌نشینان از خود دفاع کنند و شهرک‌نشینان مرتکب فساد می‌شوند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: آماده تشکیل دولت وحدت ملی با حضور حماس و پس از آن برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و مجلس هستیم.

محمود عباس مدعی شد که با حماس بر سر تشکیل دولت وحدت ملی به توافق رسیده بودیم اما ربوده شدن 3 شهرک نشین صهیونیست در الخلیل تمامی برنامه‌ها را بر هم زد.

عباس همچنین گفت که دولت فلسطین کمک‌هایی مالی را از برخی کشورهای عربی دریافت کرده که 70 درصد آن صرف بازسازی منازل تخریب شده در جنگ غزه شده است.

وی اشاره کرد که دشمن صهیونیستی مخالف آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان‌های خود است و همچنان به شهرک‌سازی در اراضی فلسطینیان ادامه می‌دهد.

وی جان کری وزیر خارجه آمریکا را به عدم پایبندی به تعهداتش در خصوص آزادی اسرای فلسطینی متهم کرد.

محمود عباس تصریح کرد که دولت توافق ملی درصدد تجدید نظر در روابط با رژیم صهیونیستی در صورت ادامه نقض توافقنامه‌های به امضا رسیده است.

از سوی دیگر، عباس بیان کرد که اخیرا دیداری میان صائب عریقات عضو کمیته اجرایی ساف و سیلوان شالوم معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی در رابطه با مذاکرات سازش انجام شده است و در این نشست مذاکرات سازش و موانع موجود بر سر راه آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد که عریقات در این دیدار به شالوم گفته که توقف شهرک سازی و آزادی اسرای فلسطینی لازمه ازسرگیری مذاکرات سازش بین دو طرف است.

رئیس تشکیلات خودگردان ضمن محکوم کردن نوزاد سوزی شهرک‌نشینان صهیونیست در نابلس، بر ضرورت بازنگری در روابط با رژیم صهیونیستی در صورت ادامه شهرک‌سازی و در واکنش به حادثه نوزاد سوزی تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N912478

وبگردی