آفتاب
روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با رییس‌جمهوری ترکیه:

باید برای ریشه‌کنی تروریسم در منطقه راه‌حل عملی پیدا کنیم

باید برای ریشه‌کنی تروریسم در منطقه راه‌حل عملی پیدا کنیم

رییس‌جمهوری اسلامی ایران در مکالمه تلفنی رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه با ایشان، افراطی‌گری و تروریسم را یک معضل بزرگ در منطقه دانست و تصریح کرد: ایران و ترکیه باید با کمک یکدیگر به یک طرح مشترک و راه‌حل عملی برای ریشه‌کن کردن تروریسم در منطقه دست یابند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در این گفت‌وگوی تلفنی، با ابراز تاسف از ناامنی‌های منطقه و تبیین اوضاع خطرناک آن، به نقش مخرب گروه‌های تروریستی پرداخت و اظهار داشت: این تحولات و وضعیت منطقه، گسترش رایزنی‌های ایران و ترکیه را ضروری می‌سازد.

رییس جمهوری، اقدامات گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه را نگران‌کننده خواند و گفت: این شرایط ناامنی، بی تردید اثر سوء بر کشورهای همسایه نیز برجای می‌گذارد.

دکتر روحانی افزود: ایران و ترکیه در شرایط بسیار سخت نیز پیوسته در کنار یکدیگر بوده‌اند و امروز نیز در شرایط سخت کنونی منطقه باید با همکاری نزدیکتر بتوانیم مسایل منطقه را حل کنیم.

رییس جمهوری با اشاره به تحولات منطقه‌ای اظهار داشت: تحکیم و توسعه روابط تهران با آنکارا برای ما بسیار حائز اهمیت است.

دکتر روحانی لازمه انجام هر عملیاتی علیه تروریسم را هماهنگی با دولت مرکزی کشورها دانست و تصریح کرد: اگر این هماهنگی به وجود نیاید، ممکن است مشکلی حل شود اما مشکلات بزرگتری هم به وجود می آید.

رییس جمهوری در پایان با تشکر از تماس تلفنی اردوغان، برای دولت و ملت ترکیه آرزوی سلامتی و سربلندی کرد.

بر پایه این گزارش، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تاکید بر اینکه بی‌ثباتی، ناامنی و درگیری‌ها در منطقه باید متوقف شود، گفت: ضروری است با همکاری‌های مشترک، با تروریسم و افراطی‌گری به‌ویژه با گروه تروریستی داعش مقابله کنیم.

رییس جمهوری ترکیه گفت: داعش بخشی از القاعده است و تداوم فعالیت این گروه تروریستی برای جهان اسلام خطرناک است و همکاری دو کشور ایران و ترکیه در مبارزه با این گروه‌های تروریستی اهمیت فراوانی دارد.

انتهای پیام

کد N912375

وبگردی