آفتاب
دبیر کمیسیون اصل نود مجلس:

بانک‌ها به واحدهای تولیدی به دید رقیب نگاه نکنند

بانک‌ها به واحدهای تولیدی به دید رقیب نگاه نکنند

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها به واحدهای تولیدی به دید رقیب نگاه نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، مصطفی افضلی‌فرد در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری اردبیل با بیان اینکه روند اداری استان در خصوص تسهیل و روان سازی فرآیند اخذ مجوز برای واحدهای تولیدی نرمال و متوازن نیست، گفت: دولت و دستگاه‌های اجرایی باید قوانین دست و پا گیر و بروکراسی اداری منفی را حذف کنند.

وی با طرح این سوال که چرا باید بیشترین قاچاق کشور از مبادی رسمی کشور انجام شود، افزود: متخلفان باید در این خصوص پاسخگو باشند.

افضلی فرد از گلایه‌مندی شرکت‌های دانش بنیان استان خبر داد و تصریح کرد: این شرکت ها معتقدند که بحث تجاری سازی علم در استان اردبیل بسیار ضعیف است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار با وزیر اقتصاد گفت: در این دیدار موضوع عدم رعایت سودهای بانکی مصوب و عدم رعایت درصد مشخص شده برای فاصله گرفتن بانک‌ها در بنگاه داری مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره دیدار هفته آینده خود با معاون امور بانکی وزیر اقتصاد، تاکید کرد: در این دیدار باید بانک‌های عمل نکننده به این مصوبات مشخص شوند.

وی خواستار تفاوت قائل شدن میان بانک‌های فعال و غیرفعال در این دو موضوع در سطح استان شد و افزود: 53 درصد از سرمایه بانک‌ها از شرکت های تحت امر تامین می شود، که نشان می دهد اکثر سرمایه بانک‌ها از بنگاه داری تامین می شود.

دبیر کمسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از دلایل انحراف بانک‌ها این است که به واحدهای تولیدی به دید رقیب نگاه می کنند، تصریح کرد: این 53 درصد باید به 40 درصد کاهش یابد، ولی اظهارنظر اخیر وزیر، هم اکنون در حدود 45 درصد است.

افضلی فرد خواستار برنامه‌ریزی و هدایت تسهیلات بانکی بر اساس آمایش صنعتی استان شد و خاطرنشان کرد: بنده معتقدم در این زمینه فاقد استراتژی جامع هستیم.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نرخ بالای حق بیمه تامین اجتماعی و جریمه دیرکرد آن، گفت: این جریمه دیرکرد باید برای ایجاد انگیزه در تولید بخشوده شود.

وی با انتقاد از اقدام غیرقانونی فرمانداری آستارا در خصوص نصب تابلو در گردنه حیران پس از تونل، گفت: این اقدام افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده است و فرماندار آستارا باید در این خصوص متنبه شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولین استان باید در این خصوص اقدامات قانونی انجام دهند، افزود: وظیفه اصلی ما در وهله اول دفاع از حق و حقوق بحقه استان است.

افضلی‌فر با اشاره به برخی گزارشات محرمانه در خصوص حق آبه‌های استان، گفت: برخی از حق آبه‌های استان برخلاف منافع استان تقلیل یافته است که باید به صورت ویژه رسیدگی شود.

مجید خدابخش استاندار اردبیل خواستار تشکیل جلسه‌ای با مدیران دستگاه‌های اجرایی که با قانون رفع موانع تولید درگیر هستند و بانک‌ها و بخش خصوصی توسط اتاق بازرگانی اردبیل شد و گفت: هیچکس نمی‌تواند در استان ادعا کند که به سه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان مراجعه کرده و در عرض یک روز مجوز تولید دریافت نکرده است.

وی با بیان اینکه وام های دریافتی واحدهای بزرگ تولیدی استان از بانک های تهران بوده است، افزود: این عمل به دلیل بیشتر بودن میزان وام درخواستی این واحدها از اشل استانی بوده است.

خدابخش تاکید کرد: ظرف 20 سال گذشته دستگاه‌های اجرایی دارای مشکلات و گیرهایی بودند که خوشبختانه هم اکنون بیشتر آنها رفع شده و مابقی نیز در حال رفع شدن هستند.

انتهای پیام

کد N912224

وبگردی