آفتاب

چاووش اوغلو در دیدار با کری: "به زودی" جنگ با داعش را در خاک سوریه آغاز می‌کنیم

چاووش اوغلو در دیدار با کری: "به زودی" جنگ با داعش را در خاک سوریه آغاز می‌کنیم

وزیر امور خارجه ترکیه در آغاز دیدارش با وزیر امور خارجه آمریکا در کوالالامپور گفت، کشورش به زودی مبارزه با شبه نظامیان گروه تروریستی داعش در شمال خاک سوریه را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)،‌به نقل خبرگزاری فرانسه ، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، امروز ( چهارشنبه) پیش از دیدار با جان کری، همتای آمریکایی خود در حاشیه اجلاس سازمان آسه.آن در شهر کولالامپور مالزی به خبرنگاران گفت: درحال حاضر ما مشغول آموزش دادن به مخالفان میانه‌روی سوری و تجهیز آن‌ها به همراه آمریکا هستیم و به زودی به شکل موثر جنگ خود علیه داعش را آغاز خواهیم کرد.

وی افزود:‌ پس از آن میدان جنگ برای مخالفان میانه‌روی سوری که مشغول مبارزه با داعش هستند، ایمن‌تر خواهد بود.

چاووش اوغلو و جان کری در حاشیه اجلاس امنیت منطقه‌ای آ.سه.آن به میزبانی مالزی، با یکدیگر در هتلی در شهر کوالالامپور دیدار کردند.

واشنگتن مدتی طولانی است که ترکیه را به عنوان هم‌پیمان خود تحت فشار قرار داده تا در جنگ با تروریست‌های داعش مشارکت بیشتری داشته باشد، اما آنکارا تا چندی پیش تمایلی به این کار نداشت. این موضع ترکیه پس از آغاز حملات هوایی این کشور که به ادعای آن شبه‌نظامیان گروه داعش و همچنین شبه نظامیان پ.ک.ک را در شمال عراق هدف قرار می‌دهد، تغییر پیدا کرد.

یک مقام وزارت امورخارجه آمریکا درباره نشست جان کری با چاووش اوغلو به خبرنگاران گفت: کری از تصمیم اخیر ترکیه برای در اختیار قرار دادن پایگاه‌هایش به آمریکا برای استفاده در عملیاتهای هوایی علیه داعش و همچنین پشتیبانی از آورگان سوری استقبال کرد.

وی افزود:‌ وزیر امور خارجه آمریکا همچنین بر تعهد واشنگتن به تقویت شرایط به منظور مذاکره برای پیدا کردن راه حلی برای پایان جنگ در سوریه تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N912218

وبگردی