آفتاب

استقرار بیرق امام رضا(ع) در جوار مرقد خواهرش هاجره خاتون

استقرار بیرق امام رضا(ع) در جوار مرقد خواهرش هاجره خاتون

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از استقرار بیرق امام رضا(ع) در روز پنجم ذیقعده برابر با 25 مردادماه در جوار مرقد خواهرش هاجره خاتون خبر داد.

«سلمان روحی»، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان، اظهار کرد: مردم استان کردستان ارادت ویژه‌ای برای اهل بیت عصمت و طهارت قائل هستند و در مراسم و مناسبت‌های مختلف ویژه اهل بیت حضور چشمگیری دارند.

وی با اشاره به حضور بیرق امام رضا(ع) در ایام دهه کرامت در استان‌های مختلف برای تبرک جستن مردم افزود: بیرق امام رضا(ع) امسال بعد از عبور از استان‌های دیگر در مرقد هاجره خاتون سنندج استقرار می‌یابد که امیدواریم دوستداران اهل بیت(ع) استقبال خوبی از این بیرق داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به ایام گرامی‌داشت دهه کرامت خاطرنشان کرد: میزبانی بیرق امام رضا(ع) یکی از برنامه‌های شاخص اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در این ایام است.

وی تصریح کرد: حضور بیرق امام رضا(ع) در استان‌های مختلف به‌منظور تأکید بر وحدت شیعه و سنی با هر تفکرو عقیده‌ای، روشن‌شدن چراغ امامزادگان شهرستان‌های مختلف و ایجاد فضای معنوی و مذهبی در این ایام گرامی انجام می‌شود.

روحی با اشاره به اهمیت شرکت گسترده مردم از بیرق امام رضا(ع) در این استان، گفت: شرکت در این مراسم معنوی به معنای تعظیم به شعائر الهی بوده و به معنای مقابله با دشمنان دین اسلام که با عناوین مختلف سلفی و وهابیت قصد دارند شعائر اسلامی و الهی را از بین ببرند.

وی با بیان این‌که ائمه اطهار(ع) همواره الگویی کامل و جامع برای مسلمانان هستند، خاطرنشان کرد: تمسک به اهل بیت(ع) موجب جاودانگی عمل انسان و رستگاری او می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به برگزاری دیگر برنامه‌های این ایام یادآور شد: تکریم امامزادگان پیرمحمد(ع) در سنندج و هاجر و سارا(س) در شهرستان قروه از دیگر برنامه‌های این ایام است.

انتهای پیام

کد N911848

وبگردی