آفتاب
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی:

راه‌اندازی 8 شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد این موسسه/تسهیل فرایند صدور مجوز برای این شرکت‌ها

راه‌اندازی 8 شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد این موسسه/تسهیل فرایند صدور مجوز برای این شرکت‌ها

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تسهیل فرایند صدور مجوز برای شرکت‌های دانش بنیان وابسته به مرکز رشد این موسسه خبر داد.

حمید کهرام درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز، اظهار کرد: به جرأت می‎توان گفت سرم‌های درمانی موسسه رازی از بهترین سرم‌های درمانی تولیدی در دنیا هستند.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر بخشی از این سرم‌ها ازجمله سرم ضدمار و عقرب گزیدگی به کشورهای اطراف صادر می‌شود.

کهرام افزود: فروش این سرم‌ها علاوه بر این که باعث ارزآوری به کشور می‌شود، زمینه بیشتر مطرح شدن موسسه رازی را در دنیا فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: صادرات سایر تولیدات موسسه نیز به راحتی و تنها با نزدیک شدن به استانداردهای کیفی جهانی در زمینه تولید واکسن‌های دام و طیور امکان پذیر خواهد بود.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی یادآور شد: ساختمان سرم‌های درمانی با تجهیزات جدید در حال راه‌اندازی است که با اتمام آن تولید این سرم‌ها سه برابر می‌شود و سودآوری بیشتری را نصیب کشور خواهد کرد.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تولید واکسن‌های پی پی آرو طاعون دام‌های کوچک در این موسسه خبر داد و گفت: تولید این واکسن‌ها از سه سال پیش در موسسه رازی آغاز شده ولی تولید این واکسن‌ها هنوز پاسخگوی نیاز کشور نیست و باید به دو برابر افزایش یابد.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی همچنین از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در موسسه سرم سازی رازی خبر داد و گفت: ایجاد شرکت‌های دانش بنیان از حدود پنج سال پیش در کشور آغاز شده است ولی تا هشت ماه پیش هیچ شرکتی دراین موسسه فعالیت نداشت.

وی در پایان گفت: طی هشت ماه گذشته هشت شرکت دانش بنیان در مرکز رشد این موسسه راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام

کد N911553

وبگردی