آفتاب
مدیرکل دیوان محاسبات استان البرز:

انضباط مالی زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است

انضباط مالی زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل دیوان محاسبات استان البرز گفت: رعایت موازین مرتبط با نظم و انضباط مالی پیش‌درآمد تحقق اقتصاد مقاومتی است.

نبی‌الله کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهارکرد: هر یک از نهادها و ارگان‌های زیر نظر قوای سه گانه برای انجام وظایف و مسئولیت‌های قانونی خود گام برمی‌دارند.

وی با اشاره به اینکه هر یک از قوا در جایگاه خود از اهمیت خاصی برخوردار هستند، افزود: مسئولیت‌ها موقعیتی برای خدمات‌رسانی به مردم و انجام وظایف قانونی هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دیوان محاسبات به عنوان یکی از نهادهای زیر نظر مجلس شورای اسلامی از نقش کلیدی برای خدمت به مردم برخوردار است، خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات با قوای سه گانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تعامل سازنده و کلیدی دارد تا از این رهگذر در راستای بیشتر کردن نظم و انضباط مالی به عنوان یکی از مولفه‌های موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی و سالم اقدام موثری انجام دهد.

کرمی یکی از مهم‌ترین وظایف این نهاد را تشکیل کمیته‌های پیشگیری از وقوع تخلفات در استان‌ها دانست و یادآورشد: معاون استاندار، مدیرکل سازمان اقتصاد و دارایی، دیوان محاسبات و ... اعضای کمیته‌های مورد اشاره هستند که معضلات به وجود آمده در دستگاه‌های اجرایی را بین اعضای کمیته‌ها مطرح کرده سپس برای رفع مشکل چاره‌جویی می کنند.

وی در پایان دیوان محاسبات را مرجع تخصصی و برخوردار از نیروی انسانی کارآمد، دلسوز، متعهد و توانمند خواند و گفت: با وجود کمبودهای مختلف با نهایت دقت و حساسیت به انجام وظایف محوله پرداخته می‌شود.

انتهای پیام

کد N911328

وبگردی