آفتاب

خرسند: دولت در بحث تنش‌زدایی موفقیت‌های خوبی داشته است

خرسند: دولت در بحث تنش‌زدایی موفقیت‌های خوبی داشته است

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: هیچکس در کشور با مذاکرات مخالف نیست. هیچ کس هم در کشور دنبال جنگ نیست و همیشه دشمنان بودند که ما را تهدید کردند اما ما باید برای دفاع از کیان کشورمان آمادگی داشته باشیم و در سایه همدلی و همزبانی است که آمادگی بوجود می‌آید و عرصه‌ای چون انتخابات را با شکوه می‌کند.

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: هیچکس در کشور با مذاکرات مخالف نیست. هیچ کس هم در کشور دنبال جنگ نیست و همیشه دشمنان بودند که ما را تهدید کردند اما ما باید برای دفاع از کیان کشورمان آمادگی داشته باشیم و در سایه همدلی و همزبانی است که آمادگی بوجود می‌آید و عرصه‌ای چون انتخابات را با شکوه می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در ارزیابی از توافق انجام شده در مذاکرات هسته‌ای با بیان اینکه ایران پس از تحریم با ایران سابق هیچ تفاوتی ندارد، تاکید کرد: مواضع ما همان مواضع قبل است.

وی افزود: در رابطه با این مذاکرات ما باید از زحمات بسیار مجدانه هیات مذاکره‌کننده که نمایندگان نظام جمهوری اسلامی بودند تقدیر و تشکر کنیم چرا که این افراد تلاش شبانه روزی داشتند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در این مسیر مجاهدت کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه در رابطه با این مذاکرات، مقام معظم رهبری مسیر را کاملا مشخص کردند و باید طبق این مسیر حرکت کرد اظهار کرد: اولا ما نباید خیلی دچار ذوق‌زدگی شویم؛ درست است که تا اینجای کار تلاش خوبی صورت گرفته است اما این که فکر کنیم کار تمام شده فکر درستی نیست،ما باید بدانیم که به هرحال غربیها دلسوز ما نیستند و در سوابق‌شان خیانتها و حمایت‌هایی که از دشمنان ملت ایران کرده‌اند، ثبت و ضبط شده است.

این عضو شورای مزکری حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ملاقات فابیوس با مقامات کشورمان گفت: همین فرانسه‌ای که وزیرخارجه‌اش به ایران آمد، زمانی مقر سازمان منافقین بوده و از این سازمان حمایت‌های مادی و معنوی داشته است هم چنین در دوران جنگ بیشترین کمک‌ها را به صدام کرده است و هم اکنون در کشورهای اسلامی دخالت و یا از تروریست‌ها حمایت می‌کند.

خرسند ادامه داد: این کشورها مجبور شدند که با جمهوری اسلامی مذاکره کنند و این اجبار هم به خاطر قدرت و یکپارچگی نظام جمهوری اسلامی و ارتباط عمیقی بوده است که بین ارکان این نظام و مردم برقرار است. در واقع اینها راه دیگری نداشتند یا باید مذاکره می کردند و یا گزینه نظامی را بر می‌گزیدند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که گزینه نظامی به صلاحشان نیست و خود آقای کری هم اعتراف کرد که ما قدرت زمان حمله آمریکا به صدام را نداریم.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این مرحله در مذاکرات هسته‌ای‌،دولتهای مختلفی زحمت کشیده‌اند و اگر هم دولت یازدهم موفق به نتیجه رساندن این موضوع در عرصه دیپلماتیک شده در واقع نتیجه تلاش و جدیتی بوده که در دولت قبل هم وجود داشته است اینکه دولت قبل غنی‌سازی را در آن مقطع که دشمنان خیلی گردنکشی می کردند به بیست درصد رساند موضوع قابل توجهی است چرا که اگر اینطور نبود ما امروز نمی توانستیم چانه بزنیم و حرف خود را به کرسی بنشانیم.

خرسند گفت: به هر ترتیب این توافق روال قانونی خود را طی خواهد کرد، به مجلس و شورای عالی امنیت ملی می رود و در پایان هم اگر مقام معظم رهبری آن را تایید کنند ملت ایران و نظام هم آن را تائید خواهند کرد و می پذیرند.

وی ادامه داد: تا اینجای کار دولت و رئیس جمهور محترم و هیات مذاکره کننده زحمات زیادی کشیده اند و دستشان هم درد نکند اما فکر نکنیم کار تمام شده و دیگر همه مشکلات حل شده است،نباید سطح انتظارات و توقعات مردم را بالا ببریم. گویا برخی فکر می‌کنند با این توافق یک‌شبه همه مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود در حالی که این چنین نیست بالاخره اقتصاد کشور ما باید به صورت اساسی پایه‌ریزی و مداوا شود و راه حلش هم اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری، در مورد آن سیاست‌گذاری کلان فرموده اند و هم دولت و هم مجلس باید به این سمت حرکت کنند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد : دشمن تلاش می‌کند که این مذاکرات را محل اختلاف و نزاع در کشور ما قرار دهد و همه باید مراقب این موضوع باشند که مقام معظم رهبری سال جاری را که در آن مذاکرات هسته ای انجام شد و هم چنین قرار است دو انتخابات مهم برگزار شود سال همدلی و همزبانی نام نهاده اند در همین راستا همه باید بر سر منافع ملی کشور وحدت نظر داشته باشند و مسأله هسته‌ای نباید خدای نکرده زمینه اختلاف و دودستگی بین مردم شود. هیچکس در کشور با مذاکرات مخالف نیست. هیچ کس هم در کشور دنبال جنگ نیست و همیشه دشمنان بودند که ما را تهدید کردند و به ما تجاوز کردند اما ما باید برای دفاع از کیان کشورمان آمادگی داشته باشیم و در سایه همدلی و همزبانی است که آمادگی بوجود می آید و عرصه ای چون انتخابات را با شکوه می‌کند.

خرسند در ادامه خاطر نشان کرد: فارغ از مباحث هسته‌ای،دولت در سطح بین‌المللی و موضوع تنش‌زدایی موفقیت‌ها و تلاش های دیپلماتیک خوبی داشته است.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه درباره عملکرد اعتدالی دولت در موضوع مذاکرات و دیگر عرصه ها با بیان اینکه دولت باید اعتدال را در عمل نشان دهد نسبت به برخی رفتارهای دولت انتقاد کرد و گفت : من برخی رفتارهای دولت بویژه در عرصه داخلی و در برخورد با منتقدین و رقبا را معتدل نمی دانم چرا که شاهد هستیم که دولت یک جریان سیاسی را حذف و جریان دیگری را جایگزین می‌کند که اسم این روند، اعتدال نیست.

وی تصریح کرد:امروز اعتدال به نوعی به اصلاح طلب بودن تعبیر می شود و می گویند که نام دیگر اصلاحات اعتدال است. هر کجا اصولگرایی را کنار زدند یک اصلاح طلب را به جای او آوردند، اسم این روند اعتدال نیست. اعتدال یعنی مشی میانه‌ای که طی آن دولت از جناح‌های وفادار و علاقه‌مند به نظام با وجود اختلاف نظرهایی که دارد بتواند استفاده کند. اگرچه دولت مسئولیتها را باید به کسانی بدهد که شعارهای دولت را قبول دارند. اما اینکه فکر کنیم فقط یک جریان سیاسی شعار رئیس جمهور را قبول دارد قابل پذیرش نیست. شعار رئیس جمهور اعتدال و تدبیر بوده اما با نگاهی به صحنه مدیریت کشور می بینیم که اعتدال خیلی رنگ برجسته ای ندارد بلکه رنگ اصلاح طلبی دارد.

خرسند با بیان اینکه بحث هسته‌ای یک بحث ملی است و گفت‌وگوها درباره آن از حدود 12 سال پیش مطرح شده و در هیچ دوره ای هم تعطیل نشده است، خاطرنشان کرد: موفقیت در این موضوع مربوط به یک دولت خاص نیست بلکه تدبیر نظام است و در واقع این تصمیم تصمیمی بود که نظام گرفته. البته تاکتیک های دولت ها متفاوت بوده است و هر دولتی شعار و تاکتیک خاص خود را دارد اما گفت‌وگو و مذاکره استراتژی نظام جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام

کد N911278

وبگردی