آفتاب
رئیس سازمان اوقاف:

جمهوری اسلامی مدافع مسلمانان اعم از شیعه و سنی است

جمهوری اسلامی مدافع مسلمانان اعم از شیعه و سنی است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه سفر به عراق با رئیس دیوان وقف سنی عراق دیدار و در خصوص روابط مشترک بحث و تبادل نظر و گفت‌وگو کرد.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه سفر به عراق با رئیس دیوان وقف سنی عراق دیدار و در خصوص روابط مشترک بحث و تبادل نظر و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی در این دیدار با قدردانی از میهمان نوازی عراقی‌ها اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در زمان حاضر باید به آن توجه داشته باشیم وحدت مسلمین است.

وی گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که دشمنان اسلام از زمان گذشته از آن سوی دنیا آز ان استفاده نموده‌اند اختلاف بین مسلمین است.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر بحث شیعه و سنی بصورت حساب شده از سوی استکبار جهانی و بویژه آمریکا مطرح شده و متاسفانه توانسته‌اند موفقیت‌هایی در این زمینه کسب کنند.

وی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری برخلاف سیاست استکبار جهانی بر وحدت مسلمین تاکید دارند.

وی یادآور شد: شما باید دقت کافی داشته باشید که سیاست ایران همان سیاستی است که امام خمینی آن را مشخص و رهبری ایران آن را هدایت می‌کنند و خارج از این سیاست را چه از طرف شیعه و چه سنی تایید نمی‌کنیم و این یکی از مهمترین استراتژی‌های جمهوری اسلامی ایران در سیاست داخلی و خارجی است.

محمدی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد که مدافع مسلمانان چه شیعه و چه سنی است و یاور آنان است و ما از مردم غزه و فلسطین حمایت کردیم و این دلیل واضحی از سیاست ماست و در همین راستا از مردم سوریه و یمن هم دفاع می‌کنیم.

وی گفت: وقتی گروه داعش به عراق حمله کرد جمهوری اسلامی ایران به عنوان وظیفه خود از مردم عراق چه شیعه و چه سنی حمایت کرد و این سیاست روشن جمهوری اسلامی ایران است. ما باید توجه کنیم که دشمن مشترک داریم و از خداوند می‌خواهم که این سیاست را که سیاست رسول الله است ادامه بدهیم.

در این دیدار رئیس دیوان وقف سنی عراق هم به تشریح عملکرد مجموعه دیوان وقف سنی پرداخت و گفت: بیش از 200 مدرسه علمیه و 32 هزار دانشجو زیر نظر دیوان سنی به فعالیت مشغول هستند و وظیفه ما این است که خطبایی را تربیت کنیم که به دور از طایفه گری و در مسیر اسلام باشند تا بتوانیم مشکلات جهان اسلام را برطرف کنیم.

انتهای پیام

کد N911227

وبگردی