آفتاب

طرح نهایی چین برای گسترش بیمه‌ بیماری‌های سخت

طرح نهایی چین برای گسترش بیمه‌ بیماری‌های سخت

دولت چین اعلام کرد: مرحله آزمایشی گسترش بیمه‌ بیماری‌های سخت در این کشور به اتمام رسیده و پیشنهاد اجرایی شدن طرح نهایی آن در سراسر کشور ارائه شده است.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دولت این کشور در این طرح آزمایشی بیمه بیماری‌های سخت و مزمن را گسترش داد و اکنون قصد دارد این طرح را به تعداد بیشتری از مردم سراسر این کشور تعمیم دهد.

در این طرح پیشنهادی آمده است که خدمات بیمه باید به تمامی ساکنان شهری و روستایی که تحت پوشش بیمه سلامت این کشور قرار دارند تا پایان سال 2015 ارائه شود.

بیمه بیمارهای سخت و مزمن به گونه‌ای خواهد بود که در صورت بالا رفتن هزینه‌های درمانی، مبلغ مازاد به بیمار برگردانده می‌شود. با اجرای این طرح دولت چین بر آن است تا مانع از آن شود که مردم به دلیل پرداخت هزینه‌های درمانی، دچار مشکلات اقتصادی جدی شوند.

آمارهای دولتی نشان می‌دهد تعداد بیمارانی که تحت پوشش مرحله آزمایشیِ این برنامه قرار گرفتند تاکنون از 700 میلیون نفر فراتر رفته که نیمی از جمعیت چین را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، همچنین این سیستم باید تا سال 2017 با تمامی زیرساخت‌های خدمات درمانی چین یکپارچه شود و با دیگر طرح‌هایی همچون سیستم کمک‌های درمانی تطابق پیدا کند.

انتهای پیام

کد N911132

وبگردی