آفتاب
نخست‌وزیر فلسطین:

به زودی 1000 واحد مسکونی جدید در غزه احداث می‌شود

به زودی 1000 واحد مسکونی جدید در غزه احداث می‌شود

نخست‌وزیر فلسطین اعلام کرد که دولت وی اسناد مربوط به احداث هزار واحد مسکونی جدید در نوار غزه را به کویت فرستاده تا سرمایه لازم برای احداث این واحدها تأمین شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، رامی حمدالله،‌ نخست‌وزیر فلسطین در جلسه هفتگی هیات دولت خاطرنشان کرد که در حال حاضر کشور قطر هزینه احداث 600 واحد مسکونی در غزه را تأمین کرده است.

کویت چند ماه پیش متعهد به پرداخت 200 میلیون دلار برای کمک به پروژه بازسازی خرابی‌های جنگ در غزه شده بود.

حمدالله ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری هزینه لازم برای آغاز ساخت 7 هزار واحد مسکونی در نوار غزه فراهم شود. وی افزود: ما در این زمینه با تعدادی از کشورها مانند عربستان، ترکیه و ایتالیا نامه‌نگاری کرد‌ه‌ایم.

نخست‌وزیر فلسطین خاطرنشان کرد: اگر سرمایه لازم برای آغاز احداث این واحدهای مسکونی فراهم شود، می‌توانیم 58 درصد از واحدهای مسکونی تخریب شده در جریان جنگ تابستان 2014 رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را بازسازی کنیم.

بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد، در جریان جنگ 51 روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه بیش از 2200 فلسطینی شهید و 96 هزار واحد مسکونی و ساختمان تخریب شدند. طرف‌های بین‌المللی در جریان کنفرانس بین المللی بازسازی غزه که ماه اکتبر سال گذشته در قاهره برگزار شد، وعده کمک 5 میلیارد و 400 میلیون دلاری به فلسطین را دادند که قرار بود 2 میلیارد و 600 میلیون دلار از آن صرف بازسازی غزه و 2 میلیارد و 800 میلیون دلار دیگر صرف بودجه سه سال آینده دولت فلسطین شود.

انتهای پیام

کد N911112

وبگردی