آفتاب

ضرر ۱۷۳ میلیون دلاری سوئد از تحریم های ضد روسیه

ضرر ۱۷۳ میلیون دلاری سوئد از تحریم های ضد روسیه

تحقیقات به انجام رسیده توسط یک نشریه سوئدی نشان می دهد که در پی تشدید بحران در شرق اوکراین و اعمال تحریم ها ضد روسیه، سوئد معادل ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون کرون (۱۷۳ میلیون دلار) تا کنون ضرر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، این ضرر اقتصادی به دنبال اعمال تحریم های اتحادیه اروپا ضد روسیه و مقابله به مثل این کشور علیه اتحادیه اروپا متوجه کشور سوئد شده است.

گفتنی است،در ۱۰ مرداد ماه سال جاری «آلبرت جان مات» رئیس اتحادیه کشاورزان اتحادیه اروپا که شامل ۶۰ سازمان کشاروزی از سراسر کشورهای اروپایی است، تصریح کرد که تحریم واردات محصولات و فراورده های کشاورزی اروپا از سوی روسیه، به زیان ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورویی کشاورزان و شرکت های اروپایی منجر شده است.

مات با تأکید بر جبران ناپذیر بودن خسارت های تولیدکنندگان سبزیجات، میوه و محصولات لبنی از اتحادیه اروپا خواسته بود تا مذاکرات خود را با روسیه برای لغو ممنوعیت صادرات گوشت تسریع نماید.

روسیه ماه پیش و به دنبال تمدید ۶ ماهه تحریم های این کشور توسط اتحادیه اروپا، ممنوعیت های خود بر واردات مواد غذایی از اتحادیه اروپا را به مدت یک سال دیگر تمدید کرده بود.

کد N910966

وبگردی