آفتاب
در بازدید سفیر ویتنام از واحد علوم و تحقیقات مطرح شد

همکاری دانشگاه‌های ویتنام با دانشگاه آزاد، افقی تازه در توسعه مراودات علمی دو کشور

همکاری دانشگاه‌های ویتنام با دانشگاه آزاد، افقی تازه در توسعه مراودات علمی دو کشور

سفیر ویتنام در بازدید از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و دیدار با رئیس این واحد دانشگاهی اظهار امیدواری کرد که همکاری دانشگاه‌های ویتنام با واحد علوم و تحقیقات، پنجره‌ای نو در گسترش تبادلات علمی دو کشور باشد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر نگوین مونگ تاک، ضمن ابراز خرسندی از حضور در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مدیران و رؤسای دانشگاه‌های ویتنام و این واحد دانشگاهی با انجام بازدیدهای مختلف می‌توانند نقش موثری در راستای آشنایی با قابلیت‌ها و توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی به منظور بهره‌مندی از بورس‌های تحصیلی و نیز تبادل استاد و دانشجو داشته باشند.

وی با اشاره به جمعیت 94 میلیونی ویتنام و تعداد زیاد دانشجویان در این کشور، اظهار کرد: دانشگاه ملی هانوی، انجمن ملی ریاضی و اتاق ایران در ویتنام و نیز دیگر دانشگاه‌های ویتنام در رشته‌های گوناگون از جمله ریاضیات و بیولوژی از ظرفیت مطلوبی برای همکاری با واحد علوم و تحقیقات برخوردار هستند.

دکتر علی عباسپور، رئیس واحد علوم وتحقیقات دانشگاه آزاد نیز در این نشست ضمن خوش آمدگویی به سفیر ویتنام در ایران، اظهار کرد: طیف وسیعی از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات را دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مختلف علوم انسانی، پایه، مهندسی و... تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: این واحد دانشگاهی تاکنون با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی اروپایی، آمریکایی و آسیایی به همکاری‌های علمی پرداخته و گسترش ارتباطات بین‌المللی را در دستور کار خود دارد.

عباسپور بر افزایش شناخت متقابل بین واحد علوم وتحقیقات و دانشگاه‌های ویتنام تاکید کرد و گفت: با توجه به وجود رشته‌های مختلف در این واحد، فضای مناسبی برای تبادل دانشجویان و استادان و بهره مندی دوسویه از تجهیزات و دستاوردهای علمی وجود دارد.

دکتر سید کمال سجادی، سفیر سابق کشورمان در ویتنام در این نشست، با اشاره به تاریخچه روابط ایران با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ویتنام، گفت: در راستای سیاست‌های مبادله دانشجو بین دو کشور، تاکنون هشت تن از دانشجویان ویتنام برای تحصیل در رشته ادبیات فارسی به ایران آمدند و هم اینک، یک دانشجوی ایرانی در حال تحصیل در ویتنام است.

وی به تاسیس انجمن دوستی ایران و ویتنام در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی ویتنام همچون دانشگاه هانوی، موسسه ملی ریاضی و مرکز تحقیقات آسیایی، ظرفیت‌های خوبی برای انجام فعالیت‌های مشترک علمی کوتاه و بلند مدت با ایران دارند.

دکتر حمیدرضا غفارزاده، مدیر روابط بین‌الملل واحد علوم و تحقیقات نیز ابراز امیدواری کرد توسعه روابط با دانشگاه‌های ویتنام منجر به تبادل متقابل دانش و فناوری، جذب توریست و همکاری در تولید شود.

وی افزود: واحد علوم و تحقیقات بعنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور، با داشتن 20 دانشکده، بیش از 40 هزار دانشجو، تنوع رشته‌ها و آزمایشگاه‌های تخصصی مایل به انجام بازدیدهای دوسویه، گسترش ارتباطات بین‌المللی و تبادل توافق‌نامه‌های همکاری با کشور ویتنام است.

بر اساس این گزارش، تاک و سجادی پس از این نشست از تأسیسات و مراکز علمی و تحقیقاتی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد از جمله آزمایشگاه رازی بازدید کردند و با اظهار رضایت از کیفیت این مراکز و تأسیسات اظهار امیدواری کردند که مناسبات دانشگاهی میان دانشگاه‌های معتبر ویتنام و واحد علوم و تحقیقات بزودی آغاز شود.

انتهای پیام

کد N910645

وبگردی