آفتاب
حمید مظفری عنوان کرد

درخواست کمک از آستان قدس رضوی برای خانواده علامه‌دهر

درخواست کمک از آستان قدس رضوی برای خانواده علامه‌دهر

حمید مظفری - بازیگر پیشکوست - خاطراتی را از بازی در سریال پهلوانان نمی‌میرند حسن فتحی یادآور شد. او همچنین یاد مصطفی عبداللهی و احمد علامه‌دهر - دو هنرمند تازه درگذشته عرصه نمایش - را زنده کرد.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، سید علی ضیاء در برنامه «امشب» میزبان حمید مظفری شد و او یاد هنرمندان درگذشته مصطفی عبدالهی و احمد علامه دهر را زنده کرد، همچنین نماد پهلوانی در این برنامه برای نخستین بار رونمایی شد.

حمید مظفری، بازیگر کاراکتر پهلوان جواد در سریال «پهلوانان نمی میرند»، درباره ساخت این سریال به کارگردانی حسن فتحی توضیح داد: ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند و نگره‌های نزدیک به هم دور هم جمع شدند تا این کار شکل گرفت. کسانی که در رأس تصمیم‌گیری بودند هم با چنین مفاهیمی اُنس بیشتری داشتند و بنابراین این سریال تصویب و ساخته شد.

وی درباره تجربیات خودش از پهلوانان گفت: من شیرازی هستم. زورخانه ای در محلمان بود که آنجا پهلوان ها را دیده بودم. از طرف دیگر ما فردوسی را داریم. اولین پهلوانی که می توانیم به او مراجعه کنیم فردوسی است. او شاهنامه را سروده تا پهلوانی را تقدیر کند. پهلوانی نه به معنای زورآوری بلکه کمال انسانی و معرفت.

مظفری تأکید کرد: سعدی هم در گلستان همین مفاهیم را بسط می دهد. حافظ هم همینطور. این ها عصاره و چکیده فرهنگ ایران هستند که پهلوانی را رواج می دهند.

مصطفی عبدالهی 14 سال با مرگ کشتی گرفت

این بازیگر با یادی از همکار تازه درگذشته اش افزود: مصطفی عبدالهی هم منش و باور پهلوانی داشت و با پهلوانی هم فوت کرد. او 14 سال نقش یک پهلوان بسیار دلنشینی را بازی می‌کرد که وقتی لباس می پوشید و گریم می کرد شبیه پهلوانان اشکانی می شد. او 14 سال با هیولای مرگ کشتی گرفت ولی مرگ به او کلک زد.

وی افزود: زنده یاد احمد علامه دهر نیز بازیگری بود که به هنر خدمت کرد. او داشت نقش یک خادم بارگاه امام رضا (ع) را بازی می کرد که دچار سکته شد و به شکل بدی طی 9 ماه به نابودی نزدیک شد. صاعقه ای آمد و به ساقه او زد و رفت.

درخواست کمک از آستان قدس رضوی برای خانواده علامه دهر

مظفری تصریح کرد: خانواده او، هست و نیستشان را فروختند. آیا بارگاه امام رضا ضامن آهو آستان قدس رضوی می توانند از دریای رحمت بی کران رحمتشان استفاده کنند و به این خانواده کمک کنند؟

این بازیگر در پایان خاطره ای از سریال «پهلوانان نمی‌میرند» تعریف کرد: حین تصویربرداری سریال مشکلی برای کمرم پیش آمد که حتی برای قضای حاجت نیز باید چهار دست و پا راه می‌رفتم. همزمان در پروژه باید صحنه ای را بازی می‌کردم که در آن پهلوان دیگری را بلند می کردم و زمین می زدم. متاسفانه نتوانستم این کار را انجام دهم اما با ترفندهایی این صحنه ضبط شد.

انتهای پیام

کد N910575

وبگردی