آفتاب

پیشروی ارتش سوریه در منطقه "جسر الشغور"/آرامش در زبدانی در پی پیشروی ارتش

پیشروی ارتش سوریه در منطقه "جسر الشغور"/آرامش در زبدانی در پی پیشروی ارتش

ارتش سوریه به پیشروی‌های خود به سمت منطقه جسر الشغور ادامه می‌دهد. در همین حال ارتش سوریه با کمک حزب‌الله لبنان به پیشروی‌های بیشتری در جبهه زبدانی در حومه دمشق دست یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه المنار، منابع نظامی اعلام کردند که یگان‌هایی از ارتش سوریه تپه حمکه واقع در شرق جسر الشغور در حومه جنوب غربی ادلب را تحت کنترل گرفته و این پیشروی‌ها پس از عملیات فشرده علیه تروریست‌های موسوم به جیش الفتح صورت گرفت که با هلاکت و زخمی شدن تعدادی از آنها و تخریب چند خودروی آنها پایان یافت.

پیشتر ارتش سوریه تپه الأعور را که چند کیلومتر از روستای مرج الزهور فاصله دارد و ارتش سوریه آن را ظرف دو روز گذشته از تروریست‌های مسلح آزاد کرد، تحت کنترل خود درآورد.

در همین حال در درعا و حومه آن ارتش سوریه حملات فشرده‌ای را علیه تروریست‌های مسلح صورت داد.

همزمان یگان‌هایی از ارتش سوریه با حمایت نیروی هوایی به پیشروی خود در پالمیرا ادامه می‌دهند و ارتش سوریه ردیفی از خودروهای وابسته به تروریست‌های داعش را در اطراف شهر پالمیرا هدف قرار داد.

در همین حال یگان‌های ارتش سوریه و مقاومت به پیشروی خود در زبدانی ادامه می‌دهند و اطلاعات به دست آمده حاکی از این است که در پی کنترل ارتش سوریه و مقاومت بر بیشتر مناطق این شهر، گروه‌های مسلح فقط در کانون‌های محدودی مستقر هستند.

منابع نظامی خاطرنشان کردند که ارتش و مقاومت دامنه کنترل خود را در شهر زبدانی افزایش داده و این پیشروی‌ها پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های جبهه النصره و احرار الشام صورت گرفته است.

همزمان منابع مخالف سوری احتمال می‌دهند که مذاکرات بین‌المللی برای توقف عملیات حمله ارتش سوریه صورت می‌گیرد و به این دلیل درگیری‌ها در این شهر کاهش یافته است.

انتهای پیام

کد N910395

وبگردی