آفتاب

کشته شدن 459 غیرنظامی در حملات تحت رهبری آمریکا علیه داعش

کشته شدن 459 غیرنظامی در حملات تحت رهبری آمریکا علیه داعش

براساس جدیدترین گزارش‌های اطلاعاتی، حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه باعث کشته شدن بیش از 450 غیرنظامی شده که این البته برخلاف ادعا‌های ائتلاف مبنی بر کشته شدن تنها دو غیرنظامی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، در پروژه موسوم به "جنگ‌های هوایی" که توسط تیمی از خبرنگاران مستقل شکل گرفته به 52 مورد از حملات هوایی ائتلاف با ذکر جزئیات اشاره شده و براساس این گزارش مشخص شده است که 459 غیرنظامی از جمله 100 کودک در میان کشته شدگان هستند.

تاکنون فرماندهی مرکزی آمریکا که نیروی پیشروی این ائتلاف محسوب می‌شود تنها یک تحقق رسمی در این باره منتشر کرده که مربوط به ماه مه 2015 است و در آن به کشته شدن دو کودک در نوامبر 2014 در حمله‌ای در سوریه اشاره شده است.

ژنرال جان هسترمن، از فرماندهان ارشد ائتلاف حملات هوایی علیه داعش را دقیق‌ترین و بانظم‌ترین حملات در تاریخ جنگ هوایی خوانده اما کریس وودز، یکی از محققان پروژه "جنگ‌های هوایی" به گاردین گفت که تحقیقات و بررسی‌ها چیز دیگری را نشان می‌دهد.

از مه 2015 فرماندهی مرکزی آمریکا هرگونه ادعا درباره کشته شدن غیرنظامیان بیشتر در حملات هوایی را بی‌پایه و اساس خوانده است.

انتهای پیام

کد N910149

وبگردی