آفتاب
/35 سال مدیریت جهادی/

نجف‌نژاد: جهاد دانشگاهی ارتباط دانش با مسائل اجتماعی را برقرار کند

نجف‌نژاد: جهاد دانشگاهی ارتباط دانش با مسائل اجتماعی را برقرار کند

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی گفت: رسالتی که جهاددانشگاهی بر عهده دارد، بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور را بر طرف می‌کند.

مقداد نجف‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران با اشاره به این‌که «رسالت جهاد دانشگاهی مشخص است»، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین وظایف جهاد دانشگاهی برقراری ارتباط نزدیک دانش با مسائل اجتماعی است.

وی با بیان این‌که «باید در این مرکز تئوری به عمل تبدیل شود»، تصریح کرد: اگر جهاد دانشگاهی به رسالت خود به خوبی عمل کند، راهگشای بسیاری از گره‌های اجتماعی و اقتصادی کشور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رسالت اصلی این نهاد هدف‌گذاری درست و برنامه‌ریزی بلند و میان مدت است و باید بتوانند به عنوان حلقه وصل سطوح مختلف دانشگاهی و علم‌پژوهی با رشته‌های دیگر عمل کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به دستاوردهای جهاددانشگاهی، اظهار کرد: این دستاوردها باید تبدیل به محصول و در بازار عرضه شود و اگر به این صورت شود بسیار خوب است. جهاددانشگاهی باید در بخش‌های صنعتی و کشاورزی از نگاه به تئوری‌پردازی تئوری به مرحله اجرا وارد شود. این مرکز در مسئله زیست‌محیطی و پسماند زباله نظرات خوبی دارند، اما اجرایی نشد که اگر در اجرا هم به این تفکرات جامه عمل بپوشاند بسیار موفق می‌شوند. به دلیل آن‌که در ایران کارهای هم عرض زیادی صورت می‌گیرد، اگر جهاد دانشگاهی و سطوح مختلف آموزشی با یکدیگر هماهنگ عمل کنند، تاثیر بیشتری دارد.

انتهای پیام

کد N909902

وبگردی