آفتاب

نیروهای هوادار منصورهادی مدعی تلسط بر پایگاه هوایی العند شدند

نیروهای هوادار منصورهادی مدعی تلسط بر پایگاه هوایی العند شدند

نیروهای هوادار رئیس جمهوری فراری یمن مدعی شدند که پایگاه هوایی استراتژیک العند را بدنبال یک درگیری سنگین با نیروهای انصار الله به تصرف خود در آورده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فرمانده عملیات به اصطلاح ازادسازی پایگاه هوایی العند یمن گفته است که نیروهای هوادار عبدربه منصور هادی توانسته اند کنترل این پایگاه هوایی را بدست بگیرند.

همزمان شبکه تلویزیونی المسیره که نزدیک به نیروهای انصار الله است، گزارش داد جنگنده‌های عربستان سعودی پایگاه العند واقع در استان لحج یمن را به شدت بمباران کرده اند. با این حال شبکه تلویزیونی العالم گزارش های مربوط به تسلط یافتن نیروهای هوادار عبد ربه منصور هادی بر این پایگاه هوایی را تکذیب کرده است.

درگیری ها برای تسلط بر پایگاه هوایی العند از صبح روز دوشنبه بین نیروهای هوادار عبدربه منصور هادی با پشتیبانی جنگنده های سعودی با ائتلاف انصار الله و نیروهای طرفدار علی عبدالله صالحی آغاز شده بود.

پایگاه هوایی العند یکی از مهمترین مراکز نظامی در یمن محسوب می‌شود که در فاصله ۶۰ کیلومتری شهر عدن و در استان لحج قرار دارد. این پایگاه پیشتر محل استفاده نیروهای آمریکایی برای هدف قرار دادن نیروهای القاعده در یمن بود.

 

 

کد N909795

وبگردی