آفتاب
حجت الاسلام سید حسن خمینی:

باید آزاداندیشی و روحیه شجاعت در کلاس های درس پرورش یابد

باید آزاداندیشی و روحیه شجاعت در کلاس های درس پرورش یابد

شهرری-تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) گفت: باید کلاس درس و اساتید و معلمان دارای ویژگی هایی باشد که یکی از مهمترین آنان، فراگیری شجاعت و آزاداندیشی در کلاس درس است.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر دوشنبه حجت الاسلام سید حسن خمینی در دیدار مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور در حرم مطهر امام راحل با تجلیل از زحمات و تلاش های معلمان و فرهنگیان اظهار داشت: باید موضوع حل معیشت معلمان از سوی دولت دنبال شود.

تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) افزود: اگر معلمان از لحاظ معیشتی دچار مشکل باشند، نمی توانند در فضای سالم به تربیت و تعلیم صحیح دانش آموزان بپردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت خطیر معلمان و فرهنگیان در قبال دانش آموزان ادامه داد: باید کلاس درس و اساتید و معلمان دارای ویژگی هایی باشد که یکی از مهمترین آنان، فراگیری شجاعت و آزاداندیشی در کلاس درس است.

حسن خمینی اضافه کرد: اگر دانش اموزان از اساتید خود شجاعت و آزاد اندیشی را نیاموزند و طرح سوال در کلاس و پرسشگری از استاد دنبال نشود، دیگر درسی وجود ندارد بلکه تنها حفظ مطالب دنبال می شود.

این یادگار امام راحل با تشریح یکی از ویژگی های برجسته بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: امام راحل تمام تلاش خود را کرد تا نسلی شجاع را پرورش دهد تا در برابر سلطه داخلی و خارجی بایستد و امروز باید معلمان نیز به تربیت نسلی شجاع بپردازند.

وی تأکید کرد: اگر نسلی شجاع توسط معلمان و فعالان عرصه آموزش و پرورش تربیت شود در مقابل استکبار و استعمار می ایستد همانگونه که امام راحل با شجاعت در برابر شاه، استبداد، استعمار و متحجرین ایستاد.

گفتنی است علی اصغر فانی به همراه مدیران آموزش و پرورش کشور ظهر دوشنبه در حاشیه سی‌ودومین اجلاس مناطق آموزش و پرورش با حضور در حرم مطهر امام راحل با آرمان‌های بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید پیمان کرد.

در این مراسم وزیر آموزش و پرورش با نثار تاج گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشت و بر ادامه یافتن راه و مسیر شهدای انقلاب اسلامی تأکید کرد.

کد N909614

وبگردی