آفتاب
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی اروپا :

بردن دعواهای داخلی با منشا انتخاباتی به خارج از کشور حرام است

بردن دعواهای داخلی با منشا انتخاباتی به خارج از کشور حرام است

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی اروپا خطاب به دانشجویان و اساتید خارج از کشور گفت: انتقال دعواهای داخلی که بیشتر منشا انتخاباتی دارد به خارج از کشور حرام است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، حجت الاسلام محمدجواد اژه ای در نهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور که در هتل جم مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس سخنان مقام معظم رهبری کشور در حال حاضر در یک پیچ تاریخی قرار دارد، چرا که نقشه جغرافیای سیاسی دنیا در حال تغییر و شکل‌گیری مجدد است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی اروپا ادامه داد: بعد از فروپاشی حکومت عثمانی در سال 1917 بسیاری از کشورهای اسلامی مستعمره کشورهایی مانند امریکا و انگلیس شدند که تنها عربستان آزاد باقی ماند، تا امروز که تبدیل به پایگاهی برای وهابیت شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته بنده در مراسمی که نمایندگان روس هم حضور داشتند اعلام کردم در حال حاضر کشور ایران 95 درصد داروهای خود را به صورت بومی تهیه و تولید می کند و این موضوع باعث تعجب آنها شد و باورشان نمی شد که ما با توجه به تحریم‌ها توانسته باشیم به این موفقیت بزرگ دست پیدا کرده باشیم.

اژه ای با بیان اینکه اگر کشورهای اروپایی و امریکا می دانستند ما می توانیم بدون کمک آنها به انرژی هسته‌ای دست پیدا کنیم، هیچگاه اقدام به تحریم نمی کردند، افزود: نقش اصلی دانشجویان و اساتید خارج از کشور انجام کارهای فرهنگی است.

وی خاطر نشان کرد: برای نمونه شخصی مانند شهید چمران وقتی به لبنان سفر می کند، افرادی همچون سید نصرالله را پرورش و تربیت می کنند که کشور اسرائیل را به چالش و زانو در می آورد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر دنیا با یک بربریت و وحشی گری روبرو شده که از ارزش‌های انسانی خالی است و وظیفه دانشجویان، اساتید و نخبگان در حال حاضر تحلیل درست از شرایط داخلی و خارج از کشور است، خطاب به دانشجویان و اساتید خارج از کشور گفت: اگر شما ندانید چه اتفاقی در حال رخ دادن در کشورتان است و تحلیل درستی از آن نداشته باشید قطعا توان دفاع نیز نخواهید داشت.

وی با اشاره به نقش دانشجویان در تشریح و ترویج ارزش‌های اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات خوبی که توسط دانشجویان ایرانی انجمن لاهه هلند در خصوص نامه رهبری به جوانان اروپایی و امریکا انجام شد اهدای گل به همراه پیام رهبری در یکی از پارک‌های کشور هلند بود که بازخورد خوبی نیز از مردم آن کشور دریافت کرده بودند.

وی در خصوص شکل گیری گروهک تروریستی داعش عنوان کرد: از جمله عواملی که باعث ملحق شدن برخی از افراد به گروه تروریستی داعش می‌شود تحقیر مسلمانان در جوامع غربی و به خصوص مسلمانان سیاه پوست است.

اژه ای تصریح کرد: از دیگر عوامل موثر در شکل گیری گروهک داعش فروپاشی خداباوری از طریق شبکه های ماهواره ای از جمله وصال و مرجعیت است که بیشتر افرادی که اقدام به عملیات انتحاری می کنند تحت تاثیر برنامه های این شبکه ها هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی اروپا با تاکید بر شکل گیری نقشه جدید جغرافیای جهان ابراز کرد: کشور عربستان برای انتخابات مجلس عراق اخیرا 200 میلیارد دلار هزینه کرده است تا بتواند خواسته های خود را اعمال کند.

انتهای پیام

کد N909510

وبگردی