آفتاب

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم منصوب شد

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم منصوب شد

در پی پذیرش استعفای دکتر حسین حسینی ، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ، با صدور حکمی دکتر اصغر مولائی دهکردی را به سمت مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی منصوب کرد .

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، در حکم دکتر مولایی دهکردی آمده است: مقتضی است در انجام امور و وظایف محوله، محورهای زیر را مد نظر قرار دهید:

1. تدوین طرح آمایش آموزش عالی که در دست اقدام است، پس از تکمیل مراحل کارشناسی و تأئید مراجع ذیربط ابلاغ خواهد شد. این طرح می تواند و باید در تصمیم سازی های مربوط به توسعه هدفمند آموزش عالی مبنا قرار گیرد.

2. یکی از اصول مهم در گسترش آموزش عالی، مأموریت گرایی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی است. لذا لازم است این اصل در بررسی درخواست‌ها و صدور مجوزها ملحوظ نظر قرار گیرد.

3. نتایج حاصل از سطح‌بندی و ساماندهی مراکز دانشگاهی کشور در تمامی زیرنظام ها مبیّن شرایط، استعداد و دامنه توسعه موفق مراکز مذکور است. این نتایج می تواند و باید در توسعه مراکز دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد.

4. توجه به توسعه آموزش عالی در استان های غیربرخوردار،مبتنی بر نیازها و مزیت‌های نسبی آن استان‌ها،اصل مهم دیگری است که ایجاب می‌کند در همه عرصه های تصمیم‌گیری در اولویت قرار داده شود.

5. اقتدار و جایگاه شورای گسترش آموزش عالی به عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری توسعه آموزش عالی، پشتوانه و ضامن تحقق تصمیمات منطقی و هدفمند است. انتظار می‌رود اهتمام ویژه‌ای در بهره‌گیری از این نهاد مهم صورت پذیرد.

امید است با توجه به محورهای یادشده و با بهره‌گیری از توان مدیران و کارشناسان محترم و عزیز اداره امور گسترش آموزش عالی توفیقات روزافزونی را کسب نموده و رویکرد رسیدگی به درخواست‌ها، حول مدار اخلاق، قانون، دقت و سرعت عمل زمینه ساز اعتلای آموزش عالی قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، دکتر اصغر مولایی دهکردی دارای دکترای مهندسی شیمی و استاد دانشگاه صنعتی شریف بوده و از سوابق اجرایی وی می توان به معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف اشاره کرد .

انتهای پیام

کد N909372

وبگردی