آفتاب
جهت اهدا به حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع)؛

مصحف کتابت شده دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن رونمایی می‌شود

مصحف کتابت شده دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از مصحف کتابت شده توسط کاتبان دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم جهت اهدا به حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) ۱۸ مردادماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتابت این مصحف در تیرماه سال ۱۳۹۳ توسط ۲۴۴ نفر از کاتبان و خوشنویسان سراسر کشور انجام شد و سپس بازبینی و تصحیح مصحف توسط مصححّان مرکز طبع و نشر قرآن کریم صورت پذیرفت.

لازم به ذکر است این مصحف در ۶۰۴ صفحه (مطابق با صفحه بندی رایج در جهان اسلام) کتابت شده که هر صفحه آن دارای ۱۲ سطر می ­باشد. خط استفاده شده در کتابت این مصحف، خط نسخ بوده و شیوۀ کم علامت برای اعرابگذاری کلمات آن انتخاب شده است. این مصحف که با همکاری «ستاد مردمی کتابت نور در سایه شمس ­الشموس» به رشته تحریر درآمده قرار است بعد از مراسم رونمایی به حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(علیه­السلام) اهدا شود.

در مراسم رونمایی از این مصحف که در یکشنبه ۱۸ مردادماه از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در حسینیه الزهرا واقع در بزرگراه رسالت، روبروی مصلا، مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می­ شود، علاوه بر مسئولان فرهنگی کشور و اساتید و خوشنویسان دارالکتابه، مسئولان حرم مطهر حضرت عباس(ع) نیز حضور خواهند داشت.

کد N909313

وبگردی