آفتاب

نمازگزاران فلسطینی تلاش یهودیان افراطی برای یورش به مسجدالاقصی را ناکام گذاشتند

نمازگزاران فلسطینی تلاش یهودیان افراطی برای یورش به مسجدالاقصی را ناکام گذاشتند

در پی اقدام نیروهای رژیم صهیونیستی در بستن درب‌های مسجد الاقصی به روی زنان و نمازگزاران فلسطینی کمتر از 30 سال و ورود رئیس دستگاه اطلاعات این رژیم به مسجدالاقصی، شهروندان فلسطینی توانستند با فراری دادن یهودیان تندرو وارد صحن‌های مسجد شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره، پس از آنکه درب‌های مسجد الاقصی به روی نمازگزاران زن و مرد کمتر از 30 سال بسته شد و گروهی از شهرک‌نشین‌ها و سربازان صهیونیستی به صحن مسجد الاقصی یورش بردند، یورام کوهن، رئیس اطلاعات داخلی این رژیم (شاباک) تحت تدابیر شدید امنیتی وارد مسجد شد.

شهرک‌نشین‌ها و سربازان صهیونیستی روز یکشنبه به دنبال فراخوان‌های یهودیان افراطی برای یورش به مسجدالاقصی، در سالگرد تخریب «هیکل» به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی یورش بردند.

با این حال نمازگزاران فلسطینی موفق شدند اقدام اشغالگران و سازمان‌های موسوم به «هیکل» را برای یورش به مسجد الاقصی ناکام بگذارند به نحوی که اشغالگران در نهایت مجبور شدند درب‌های مسجد را به روی نمازگزاران بگشایند.

به گفته شاهدان عینی نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی پیش از گشایش درب‌های مسجد، مجبور شدند شهرک‌نشین‌ها را از مسیرهایی فراری دهند. در واقع شهرک‌نشین‌هایی که از درب المغاربه به مسجد یورش برده بودند، مجبور شدند از نزدیک‌ترین درب خروجی آن یعنی درب «السلسله» فرار کنند بدون اینکه هیچ‌گونه گردش‌های تحریک‌آمیزی را در مسجد انجام دهند.

تظاهرات در محکومیت جنایت سوزاندن شیرخوار فلسطینی در نابلس

در همین حال، نمازگزاران فلسطینی در واکنش به سوزاندن علی دوابشه، کودک 18 ماهه فلسطینی تظاهرات کردند و ضمن سر دادن شعارهایی علیه اشغالگران، تصاویر و پلاکاردهایی علیه این جنایات به دست گرفتند.

اشغالگران در ساعات اولیه صبح روز یکشنبه درب‌های مسجد الاقصی و تمامی راه‌های منتهی به آنها را بسته و مانع از ورود مردان کمتر از 30 سال و تمامی زنان به داخل صحن مسجد شدند.

در این درگیری‌ها شیخ خالد المغربی، یکی از علمای دینی مسجد الاقصی که به امر آموزش کودکان می‌پرداخت، توسط اشغالگران بازداشت شد.

انتهای پیام

کد N908990

وبگردی