آفتاب
گزارش خبری مهر از آخرین شرایط «فوعه» در سوریه؛

شهری در آسمان که تکفیری ها جرأت نزدیک شدن به آن را ندارند!

شهری در آسمان که تکفیری ها جرأت نزدیک شدن به آن را ندارند!

شهر شیعه نشین «فوعه» در شمال سوریه ماههاست که خواب از چشم خون آشامان تکفیری گرفته و تروریست ها جرأت نزدیک شدن به آن را ندارند، این در حالی است که اخبار مقاومت این شهر در رسانه های غربی بایکوت شده است.

خبرگزاری مهر ـ گروه بین الملل: جنگ نیابتی تروریست های تکفیری علیه دولت و ملت سوریه در حالی سال پنجم خود را سپری می کند که دستگاه رسانه ای نظام سلطه از تمام ابزار و امکانات خود برای جنگ روانی و تبلیغاتی به نفع تروریست ها و علیه مردم استفاده می کند.

ایجاد رعب و وحشت در دل مردم از طریق انتشار صحنه های وحشتناک کشتارها و قتل عام ها و پوشش رسانه ای کامل پیشروی های موردی عناصر تکفیری از یک سو و بایکوت کامل خبری پیروزی های محور مقاومت در سوریه متشکل از ارتش سوریه، نیروهای مردمی، داوطلبان غیر سوری مدافع حرم و نیروهای حزب الله از سوی دیگر، مهمترین شاخص های این عملیات روانی و تبلیغاتی هستند.

به عنوان مثال یکی از مهمترین شهرهای شیعه نشین سوریه، شهر کوچکی به نام «فوعه» در شمال شهر «ادلب» است که ۲۵ هزار نفر جمعیت در آن زندگی می کنند و در چند ده کیلومتری مرزهای سوریه با ترکیه واقع شده است. این شهر که در مجاورت شهر «بنش» ـ مرکز اصلی تکفیری ها ـ در شمال سوریه قرار دارد، ماه هاست که خواب از چشم خون آشامان تکفیری گرفته و این در حالی است که کمترین اخبار و اطلاعاتی در مورد آن در رسانه های غربی منتشر نمی شود.

شهر «فوعه» با وجود اینکه کاملا در معرض خطر بوده اما جوانانش همواره در دفاع از حرم حضرت زینب(س) حضور مداوم داشته اند و ده ها تن از جوانانش در درگیری های حومه دمشق به شهادت رسیده اند.

این شهر که چهار ماهی است در محاصره کامل قرار دارد، اما با توجه به مسلح بودن تمام مردانش، تکفیری ها جرات نزدیک شدن به آن را نداشته و بیشتر به موشک اندازی روی آورده اند. این ترس از نزدیک شدن به فوعه آنقدر جدی است که عناصر تکفیری رفتن به سمت آن را برای خود چون کابوسی وحشتناک می پندارند، چون می دانند که عزیمت به فوعه همان و کشته شدن همان!

بر اساس این گزارش؛ این شهر شیعه نشین ـ که شاید بتوان از آن با عنوان «شهری در آسمان» یاد کرد ـ در عین مضیقه مادی و غربت رسانه ای، همچنان مقاوم ایستاده و نیاز به کمک از بیرون دارد و این در حالی است که نیروهای ائتلاف به اصطلاح ضد داعش، با کمک های اطلاعاتی و لجستیکی خود به تروریست های تکفیری ـ نیابتی، تمام تلاش خود را برای شکستن این سنگر مقاومت بکار گرفته اند.

کد N908956

وبگردی