آفتاب

رهبر «جنبش متحد قومی» پاکستان خواهان مداخله ناتو و سازمان ملل در کراچی شد

رهبر «جنبش متحد قومی» پاکستان خواهان مداخله ناتو و سازمان ملل در کراچی شد

رهبر «جنبش متحد قومی» پاکستان ضمن آنکه از نیروهای ناتو و سازمان ملل خواست تا مداخله زمینی را در ایالت کراچی پاکستان آغاز کنند، درخواست خود را برای ایجاد استانی مستقل برای «مهاجرها» مجدداً تکرار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه «داون»، الطاف حسین، رهبر «جنبش متحد قومی» در کنوانسیون سالانه حزبش در شهر «دالاس» آمریکا از حامیان خواست تا در مقابل دفاتر ناتو، سازمان ملل و کاخ سفید تحصن کرده و خواستار اعزام نیرو به کراچی شوند.

الطاف حسین در این سخنرانی تحریک‌آمیز خود بار دیگر از ارتش پاکستان و تشکیلات پنجابی به شدت انتقاد کرده و آنها را به اذیت کردن مردم اردو زبان و متمایز ساختن «جنبش متحد قومی» در عملیات‌های کراچی متهم کرد.

وی گفت: هند یک کشور ترسو است چراکه اگر شرافت داشت هرگز اجازه نمی‌داد خون مهاجرها در خاک پاکستان بریزد.

الطاف حسین در حقیقت با این سخنان به صورت غیرمستقیم هند را تحریک کرده تا علیه پاکستان دست به عملیات نظامی بزند.

ندیم نصرت، ببر قعوری، خوشبخت شجاعت، وسای جلیل و دیگر رهبران «جنبش متحد قومی» نیز در این کنوانسیون سخنرانی کرده و سخنان طنز آلودی را علیه نیروهای امنیتی پاکستان ایراد کردند.

الطاف حسین در این مراسم ضمن رد کردن اتهامات پولشویی که به وی وارد شده، گفت: تمامی حساب‌های بانکی در لندن مسدود شده‌اند و اعضای حزب در شرایطی سخت به سر می‌برند.

وی افزود: من هرگز یک سازمان افراط‌گرا تشکیل ندادم اما نامم همچنان در 150 پرونده خیانت و وطن‌فروشی قرار دارد.

الطاف حسین ادامه داد: شاهد تغییرات سریعی در سراسر جهان هستیم و «بلوچستان بزرگ‌تر» و «پختونستان بزرگ‌تر» ایجاد خواهند شد در حالی که کراچی نیز مرکز «پنجاب بزرگ‌تر» خواهد بود.

وی گفت: هر وقت که طرفداران حزبی چراغ سبز نشان دهند، جنبش متحد قومی رسماً خواستار استانی مجزا برای مهاجرها خواهد شد. عناصر متعصب در این تشکیلات تصمیم گرفته‌اند تا مهاجرهایی که خواستار حق خود شده‌اند را نابود کنند. این مردم متعصب همچنین تصمیم گرفته‌اند تا مهاجرها را مجبور به بردگی کنند.

الطاف حسین تاکید کرد: تروریسم بزرگ‌ترین تهدید برای پاکستان است. سازمان‌هایی که از سوی وزارت کشور پاکستان ممنوعه اعلام شده‌اند آزادانه به عملیات‌های خود ادامه می‌دهند در حالی که بر اقدامات خیرانه «جنبش متحد قومی» ممنوعیت‌هایی اعمال شده است. کارکنان حزب ما مورد آزار و اذیت قرار گرفته و کشته می‌شوند.

انتهای پیام

کد N908854

وبگردی