آفتاب

توصیه میرباقری به متولیان حرکت «زیر سایه خورشید»

توصیه میرباقری به متولیان حرکت «زیر سایه خورشید»

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام باید ظرفیت‌های معنوی خود را برای انتقال فرهنگ اسلامی و سبک زندگی رضوی توسعه دهد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام باید ظرفیت‌های معنوی خود را برای انتقال فرهنگ اسلامی و سبک زندگی رضوی توسعه دهد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری خطاب به نمایندگان تشکل‌های مجری ویژه برنامه‌های جشن‌های «زیرسایه خورشید» گفت: هر کجا می‌روید حامل زیبایی‌ها، لطافت‌ها و معارف اهل بیت(ع) باشید؛ به صورتی که رفتار، سلوک و قول شما متناسب با شأن و جایگاه امام رضا(ع) باشد و وقتی مؤمنان، شما را دیدند به یاد امام رضا(ع) بیفتند.

وی در نخستین اجلاس هم‌اندیشی و هماهنگی کاروان‌های رضوی که در راستای برگزاری هشتمین دوره جشن‌های مردمی «زیر سایه خورشید» در مشهد با حضور نمایندگان تشکل‌های مجری، مبلغان، خدام و دیگر اعضای کاروان‌های رضوی برگزار شد؛ به تبیین ویژگی‌های زیارت و راه‌های رسیدن به توحید از این طریق پرداخت و افزود: زیارت باید در راستای قرب الهی باشد و زائر واقعی کسی است که تجلیات الهی را در آیینه امام(ع) ببیند.

وی با بیان این‌که «راه میانبر برای رسیدن به لقاءالله، زیارت معصوم(ع) است» افزود: اگر کسی امام را در فوق عرش زیارت کرد، به بالاترین مرحله زیارت یعنی توحید رسیده است.

وی راه رسیدن به خدا را تجلی انوار امام(ع) در قلب انسان عنوان کرد و افزود: مقام امام(ع) طهارت از شرک می‌آورد، به طوری که مبدأ طهارت لقای امام است و به هر میزان به امام(ع) متصل شویم پاک‌تر می‌شویم.

میرباقری در ادامه، گردشگری را یکی از پل‌های انتقال فرهنگ دانست و افزود: مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام باید ظرفیت‌های معنوی خود را برای انتقال فرهنگ اسلامی و سبک زندگی رضوی توسعه دهد.

وی، بزرگترین آفت در این جهت را توسعه به معنای غربی و گردشگری با مفهوم مادی عنوان کرد و افزود: مشهد و قم باید به عنوان شهر زیارت باقی بمانند زیرا گردشگری به معنای غربی بزرگترین آفت و مانع استفاده از ظرفیت‌های معنوی است.

براساس این گزارش،‌ هشتمین دوره جشن‌های مردمی و معنوی زیرسایه خورشید موسسه جوانان آستان قدس رضوی همزمان با دهه کرامت رضوی با رویکرد گسترش جایگاه سیره و سنت ثامن الحجج(ع) و با درنظر گرفتن شور معنوی در داخل و خارج امسال در بیش از 250 شهر از استان‌های کشور و 110 شهر از 22 کشور دنیا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N908837

وبگردی