آفتاب

تظاهرات ایزدی‌های عراق در سالروز حمله داعش به "سنجار"

تظاهرات ایزدی‌های عراق در سالروز حمله داعش به "سنجار"

جمعی از کردهای ایزدی در عراق با برگزاری تظاهراتی در سالروز حمله داعش به شهر"سنجار" از جامعه جهانی به خاطر سکوت در قبال حمله داعش و اوضاع ایزدی‌ها انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، در این تظاهرات که با حضور صدها تن از کردهای ایزدی در شهر اربیل در اقلیم کردستان عراق برگزار شد، شرکت کنندگان اعلام کردند که جامعه جهانی هیچ موضع قاطعی را در قبال حمله داعش به شهر سنجار اتخاذ نکرد و در برابر آن چه از قتل و غارت و آوارگی بر سر ایزدی‌ها آمد سکوت کرد.

در این تظاهرات که با حضور ده‌ها تن از فعالان جامعه مدنی و در مقابل مقر هیات سازمان ملل در عراق (یونامی) در مرکز اربیل برگزار شد شرکت‌کنندگان مخالفت خود را با آنچه از آن به عنوان "بی‌مبالاتی" جامعه جهانی یاد می‌کردند اعلام و آن را محکوم کردند.

همچنین در تظاهرات مشابه در شهر سلیمانیه، شرکت‌کنندگان کشتار جمعی کردهای ایزدی و نیز حملات ترکیه به اهالی کوهستان‌های قندیل را محکوم کردند.

گروه تروریستی داعش پس از حمله به شهر موصل و اشغال آن در ماه ژوئن سال گذشته میلادی به شهر سنجار که اکثرت ساکنانش را کردهای ایزدی تشکیل می‌دهند حمله کرد و صدها خانواده ایزدی را در کوه‌های سنجار به اسارت گرفت.

انتهای پیام

کد N908681

وبگردی